Τετάρτη 7 Αυγούστου 2019

Aπαξιώνονται οι κοινότητες με νέο νομοσχέδιο

 Με νομοσχέδιο που φέρνει προς ψήφιση στη βουλή η κυβέρνηση, αφαιρεί αρμοδιότητες απο τους εκλεγμένους προέδρους των τοπικών κοινοτήτων των Δήμων και ειδικά εστιάζει σε 2 κινήσεις κατάργησης του Κλεισθένη.
Αναλυτικά:

Ι] ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΕΜΜΕΣΗ ΕΚΛΟΓΗ -Ο ΛΑΟΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ
Η 1η κυβερνητική κίνηση αφορά τον τρόπο εκλογής του Προέδρου στις Κοινότητες άνω των 300 κατοίκων.
Ο Κλεισθένης προβλέπει πως (εφόσον κανένας Συνδυασμός Κοινότητας δεν έλαβε άνω του 50%)ο Πρόεδρος δεν αναδεικνύεται με άμεση εκλογή από την ψήφο του λαού στην κάλπη, αλλά με έμμεση εκλογή από το Συμβούλιο Κοινότητας, βάσει διαδικασία από την οποία Πρόεδρος μπορεί να προκύψει Σύμβουλος του Συνδυασμού που ο λαός κατέταξε στη 2η θέση.

Η παρ.9 του αρ.5 του Ν/Σ καταργεί την έμμεση εκλογή, εισάγοντας τις εξής ρυθμίσεις:
1)Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας άνω των 300 κατοίκων ορίζεται ο Σύμβουλος ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΚΑΤΑ ΣΕΙΡΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης μεταξύ των υποψηφίων του Συνδυασμού του, σύμφωνα με την Απόφαση επικύρωσης της εκλογής από το αρμόδιο Πρωτοδικείο. Η μη αποδοχή του αξιώματος του Προέδρου, δεν οδηγεί σε απώλεια της ιδιότητας μέλους του Συμβουλίου της Κοινότητας.”
2) “Η παρ.2 του αρ.79 του ν.3852/2010 καταργείται και οι επόμενες παρ. αναριθμούνται αναλόγως.”Εκεί οριζόταν η διαδικασία έμμεσης εκλογής.
3)Αν η θέση του Προέδρου του Συμβουλίου της Κοινότητας κενωθεί λόγω θανάτου ή παραίτησης ή έκπτωσης από το αξίωμα ή εξαιτίας οποιουδήποτε άλλου λόγου, Πρόεδρος ορίζεται ο επόμενος κατά σειρά σταυρών προτίμησης Σύμβουλος ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΣΕ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ και αν εξαντληθούν οι Σύμβουλοι του πρώτου Συνδυασμού, Πρόεδρος ορίζεται ο πρώτος σε σταυρούς προτίμησης μεταξύ των Συμβούλων του δεύτερου Συνδυασμού και ούτω καθεξής.”

ΙΙ]  ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΠ
Δεύτερη κίνηση, η τροποποίηση αρμοδιότητας του Προέδρου / Συμβουλίου Κοινότητας (από αποφασιστική) σε εισηγητική προς το Δημοτικό Συμβούλιο για θέματα Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες (δηλαδή για την αποκαλούμενη τέως ΣΑΤΑ).

Αναλυτικότερα, με τις περ.δ’ και εδ’ της παρ.9 του αρ.5 του Ν/Σ, ηπερ’β’ της παρ.2 του αρ.82 και η παρ.β’ της παρ.1 του αρ.83 του ν.3852/2010 που είχαν αντικατασταθεί από τον Κλεισθένη, διαμορφώνονται αντιστοίχως :
“β) ΑποφασίζειΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ για την κατανομή του αναλογούντος στην Κοινότητα ποσοστού των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες του Δήμου, σύμφωνα με την παρ.4Α του αρ.259,” (αφορά Κοινότητες < 300 κατοίκους)
β)Αποφασίζει ΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ ποια έργα και δράσεις θα εκτελεστούν στην Κοινότητα, από το ποσοστό των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες του Δήμου, που της αναλογούν, σύμφωνα με την παρ.4Α του αρ.259,” (αφορά Κοινότητες > 300 κατοίκους)

Στην Αιτιολογική Έκθεση, τεκμηριώνονται οι ανωτέρω αλλαγές, ως εξής:
Η δια ξεχωριστής κάλπης εκλογή, αλλά και η αποφασιστική αρμοδιότητα που καθ’ υπερβολήν δόθηκε στους εκπροσώπους των Κοινοτήτων κατά τις διατάξεις του ν.4555/2018, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ DEFACTOΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΡΙΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ, γεγονός ΜΗ συμβατό προς τις διατάξεις της παρ.1 του αρ.102 του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ. Η προτεινόμενη ρύθμιση ευθυγραμμίζει πλήρως την ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ με το πνεύμα συντακτικού νομοθέτη και το γράμμα της διάταξης του αρ.102 του Συντάγματος”.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.