Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

Β.Εύβοια : O οδικός άξονας δεν μπορεί να είναι άλλος από την κεντρική χάραξη

 


Άποψη για την συγκοινωνιακή υποδομή Β.Εύβοιας

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και ειδικότερα αρχές δεκαετίας 1970 σε συνδυασμό με την πρωτόλεια χωροταξική μελέτη για όλη την Ελλάδα υπάρχει η πρόταση για χάραξη κεντρικού δρόμου στην Εύβοια. 

Αυτή η πρόταση προέβλεπε την διέλευση του κεντρικού δρόμου από το νότιο άκρο της Εύβοιας μέχρι το βόρειο και την συνέχιση προς Β. Ελλάδα.

 Ήταν πρόταση του Γραφείου Δοξιάδη του μεγαλύτερου τεχνικού μελετητικού Γραφείου στην Ελλάδα και μέσα στα 5 μεγαλύτερα της Ευρώπης. Τότε μεσουρανούσε κατά κύριο λόγο σε χώρες του Εξωτερικού.

  Από τότε πέρασαν αρκετά χρόνια και ιδιαίτερα στα μέσα της δεκαετίας του 1990 ξεκίνησε μια ενεργοποίηση για την απαίτηση κατασκευής  νέου δρόμου για γρήγορη πρόσβαση της Β. Δυτικής Εύβοιας  προς την Χαλκίδα. 

Ουσιαστικά ήταν μια πρόταση που εξυπηρετούσε στην πραγματικότητα τις ανάγκες των πληθυσμιακών και επαγγελματικών κοινοτήτων της βορειοδυτικής Εύβοιας. Η προπαγάνδιση και η πρόταση αυτή είχε ενεργοποιηθεί κατά κύριο λόγο από τους τότε δημάρχους της περιοχής. 

Σήμερα έχει ενεργοποιηθεί μία ομάδα με σοβαρό αριθμό συμμετεχόντων που ζητά την πραγματοποίηση με ίδια λύση προσπερνώντας στην ουσία την αδυναμία ουσιαστικής εξυπηρέτησης σημαντικών πόλων που βρίσκονται στο Ανατολικό τμήμα του νησιού , ιδιαίτερης οικονομικής βαρύτητας και αποκρύπτοντας επιμελώς ότι σήμερα ένας ακόμα πολύ μεγάλος οικονομικός και τουριστικός πόλος,οι Σποράδες εξυπηρετούνται ταχύτερα από το Κυμάσι Μαντουδίου, ιδιαίτερα εάν υπάρξει νέα χάραξη με νέα ασφαλή χαρακτηριστικά.

  Η Κεντρική χάραξη που υπάρχει σήμερα είναι προβληματική και ανασφαλής. Ακόμα και οι διορθώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε τμήμα αυτού του δρόμου δεν ανταποκρίνονται στην ποιότητα που θεωρητικά διακηρύσσουν μονίμως οι λάτρεις του «Ευρωπαϊκού ιδεώδους».

 Η μερική διαπλάτυνση της διατομής της οδού δεν εξασφάλισε καμία πρόσθετη ασφάλεια αφού δεν υπάρχουν πραγματικά ευθύγραμμα τμήματα μεταξύ αντίρροπων καμπύλων και δεν λήφθηκε υπόψη στη κατασκευή η διαπλάτυνση δ για την οριζόντια ορατότητα στις καμπύλες οριζοντιογραφικά. 

Στο μεγαλύτερο τμήμα αυτού του δρόμου τα γεωμετρικά του στοιχεία δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία τριαξονικών οχημάτων και ρυμουλκών αλλά η διοίκηση κάνει τα στραβά μάτια για την επιτρεπόμενη κυκλοφορία αυτών των οχημάτων.

  Με βάσει τις παραπάνω διαπιστώσεις και την χωροταξική πληθυσμιακή – εμπορική – επαγγελματική δραστηριότητα και δημιουργούμενου οικονομικό αποτέλεσμα προκύπτει η ανάγκη για την κατασκευή νέου οδικού άξονα με γεωμετρικά στοιχεία που να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την γρήγορη και με ασφάλεια των μετακινήσεων οποιουδήποτε μεταφορικού μέσου. 

Αυτός ο οδικός άξονας δεν μπορεί να είναι άλλος από την κεντρική χάραξη. 

Μια κεντρική χάραξη όμως που επιβάλετε να δίνει λύσεις και μετά την Στροφυλιά.  Άρα από Ψαχνά μέχρι Στροφυλιά χρειάζεται εγκατάλειψη της ήδη υπάρχουσας και νέα χάραξη σε νέα θέση για την ταχύτερη εξυπηρέτηση και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση όχι μόνον της Β. Εύβοιας αλλά και των Σποράδων.

 Ενώ παράλληλα η ήδη υπάρχουσα χάραξη μπορεί να παραμείνει και να εξυπηρετεί περιβαλλοντική και φυσιολατρική τουριστική λειτουργία. Στα πλαίσια της τουριστικής ανάπτυξης που έχει διαμορφωθεί είναι αναγκαίο η πληρέστερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση όχι μόνο της Β. Εύβοιας αλλά και των Σποράδων. 

Σύμφωνα όμως με τη Μελέτη Συγκοινωνιακών υποδομών όπως παρουσιάστηκε από την Κυβερνητική ομάδα είναι ελλιπέστατη και προβληματική. 

Τα προβλήματα δεν λύνονται σταματώντας τον δρόμο στην Στροφυλιά. Ουσιαστικά εξυπηρετεί μόνο τρεις πόλους. Προκόπι, Μαντούδι, Σποράδες.

 Για να υπάρξει λύση πραγματική στα πλαίσια όπως το παρουσίασαν πρέπει να ξεκαθαρίσουν εάν πραγματικά επιθυμούν να αποκαταστήσουν την κατάσταση στις καμένες εκτάσεις και ταυτόχρονα σε ποια κατεύθυνση θέλουν να στρέψουν την προσοχή και λειτουργία στην περιοχή.

 Έχουν αφήσει Αίολο τι θα γίνει με το απροσπέλαστο οδικό δίκτυο της πραγματικής Β. Εύβοιας μετά την Στροφυλιά. 

Μάλλον η όλη παρουσία της υποτιθέμενης πρότασης είχε σαν στόχο τον κατευνασμό των κοινωνικών ομάδων που είχαν απώλειες από την καταστροφή αυτή και ταυτόχρονα να κατευνάσουν τις οργανωμένες κινητοποιήσεις και οργάνωση της βοήθειας στους πληγέντες.  

 Η υπάρχουσα κατάσταση του οδικού δικτύου μετά την Στροφυλιά είναι απαράδεκτη στο μεγαλύτερο μήκος της. Απαραίτητη είναι η οριοζοντιογραφική πραγματική βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου. 

Η όποια απόφαση για την βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου χρειάζεται να γίνει με γνώμονα την ισοβαρή διαμόρφωση για τους υπόλοιπους βασικούς πόλους ανάπτυξης που είναι στα δυτικά της Β. Εύβοιας η Λίμνη και η Αιδηψός , και στα ανατολικά αυτής Αγία Αννα , Πευκί.

Η νέα διαμόρφωση του οδικού κυκλώματος Β. Εύβοιας με στοιχεία που να εξασφαλίζει ταχύτητα μελέτης τουλάχιστον 65Km/H δίνει την δυνατότητα  για ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις ιδιαίτερα στην πρωτεύουσα της Επαρχίας Β. Εύβοιας που είναι η Ιστιαία, και την σύνδεση με την πρωτεύουσα της Περιφέρειας, την Χαλκίδα

ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

ΠΤ. ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ  ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 

Msc ODOPOIIAS & FVTOGRAMMETRIAS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.