Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017

Ο Μαθηματικός και συγγραφέας Νίκος Σκομπρής απαντά σε 6 ερωτήσεις για τα βιβλία, τις εξετάσεις, τα μαθηματικά.

1. Πότε εκδώσατε το πρώτο σας βιβλίο μαθηματικών;
 

2. Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος μελέτης ενός βιβλίου μαθηματικών, εκτός του σχολικού, από τους μαθητές;

3. Είστε ευχαριστημένος από το σημερινό σχολικό βιβλίο; Τι θα προτείνατε για τη βελτίωσή του;


4. Πότε ένα επαναληπτικό θέμα ή ένα επαναληπτικό διαγώνισμα μαθηματικών θεωρείται κατά τη γνώμη σας επιτυχημένο;


5. Είστε ικανοποιημένος από τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών της Γ Λυκείου; Θα προτείνατε κάποια ριζική αλλαγή;


6. Θεωρείτε τη δομή των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Γ Λυκείου ικανοποιητική; Πιστεύετε ότι η μορφή των θεμάτων δίνει μια αντικειμενική αξιολόγηση των γνώσεων και των ικανοτήτων των μαθητών;

Απαντήσεις

1. Το 2005 με τίτλο «Αλγεβρικές Ανισότητες»


2. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης B επιπέδου μελετήσαμε ένα πρόγραμμα που λέγεται «Χελωνόκοσμος» και εκεί υπήρχε μια εντολή που έλεγε «στυλό κάτω».


Με αυτό τον τρόπο νομίζω ότι ο μαθητής θα πρέπει να μελετάει κάθε μαθηματικό βιβλίο…με το στυλό κάτω και να μην είναι παθητικός δέκτης! Να λύνει και να επαληθεύει!


3. Σαφώς όχι! Θα πρέπει το σχολικό βιβλίο να αναβαθμιστεί σε επίπεδο ασκήσεων που να είναι ισότιμο με τα θέματα των εξετάσεων! Υπάρχει πλήρης αναντιστοιχία μεταξύ σχολικού και θεμάτων εξετάσεων!


4. Όταν προάγει τη μαθηματική σκέψη σε αυτόν που το διαγώνισμα ή το θέμα απευθύνεται! Ένα δύσκολο θέμα-διαγώνισμα δεν προσφέρει τίποτα στον αδύνατο μαθητή όπως και ένα εύκολο θέμα-διαγώνισμα δεν προσφέρει τίποτα σε έναν απαιτητικό μαθητή! Όλα λοιπόν κατά την άποψή μου εξαρτώνται από το το αποτέλεσμα που θα έχει το θέμα-διαγώνισμα στον μαθητή που το θέτεις!


5. Προσωπικά έχω «μπουχτίσει» από τις συναρτήσεις λες και δεν υπάρχουν άλλες έννοιες στα μαθηματικά! Πάντα μου άρεσε περισσότερο η άλγεβρα! Μια ριζική αλλαγή που θα ήθελα είναι η ένταξη στην εξεταστέα ύλη των αλγεβρικών δομών (ομάδες, σώματα, δακτύλιοι). Οι Ρουμάνοι τις έχουν στην ύλη τους! Δηλαδή θα ήθελα περισσότερη άλγεβρα στην ύλη! Όχι μόνο ανάλυση και άλγεβρα τίποτα!


6. Eίμαι υπέρ της κατάργησης των πανελλήνιων εξετάσεων και θα ήθελα η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να είναι ελεύθερη! Ξέρω το θέμα είναι τεράστιο για να αναλυθεί σε μερικές γραμμές και έχει πολλές παραμέτρους!


Η δομή των θεμάτων στα μαθηματικά της γ λυκείου είναι κλιμακούμενη και ναι συμφωνώ με τη μορφή τους! Αλλά αυτό αφορά ένα και μόνο τρίωρο γραπτό! Δεν θεωρώ όμως ότι δίνει μια αντικειμενική αξιολόγηση των γνώσεων και των ικανοτήτων των μαθητών γιατί περιορίζεται σε ένα μόνο τρίωρο γραπτό! Αν το ζητούμενο είναι μια αντικειμενική αξιολόγηση, θα έπρεπε να λαμβάνεται υπόψιν όλη η πορεία του μαθητή ξεκινώντας από την α γυμνασίου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.