Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Σάββατο 6 Ιουλίου 2019

Καταγγελία Γιάννη Μπάρμπα για το λιμάνι Μαντουδίου: «Τα ακριβοπληρωμένα δημόσια έργα και οι σφέτεροι του παλιού πολιτικού συστήματος»


Σε ανοικτή επιστολή – δελτίο τύπου, ο φυσικός-περιβαλλοντολόγος και μέλος του ΔΣ του Οργανισμού Λιμένων Ν. Εύβοιας, Γιάννης Μπάρμπας, κατονομάζει το έργο του προβλήτα του λιμένα Μαντουδίου
(που υπέστη σημαντικότατες καταστροφές από την κακοκαιρία)
 ως χαρακτηριστικό παράδειγμα κακής εργολαβικής κατασκευής και προβληματικής εποπτείας από τους παραλαβόντες δημόσιους λειτουργούς καθώς και ως υπόδειγμα του κυρίαρχου μοντέλου δημοσίων έργων στην Ελλάδα «του παλιού πολιτικού συστήματος», ακριβοπληρωμένες κατασκευές, ακριβοπληρωμένες ανακατασκευές και επιτήδειοι να οικονομάνε!...

Ολόκληρη η ανοικτή επιστολή – δελτίο τύπου του Γιάννη Μπάρμπα, έχει ως εξής:

ΕΤΣΙ ΦΑΓΩΝΟΝΤΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ, ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΦΕΤΕΡΟΥΣ!

Μετά απο επίσκεψη _ αυτοψία στο λιμάνι του Μαντουδίου (Κυμάσι) με τον κ. Πέτρο Πασβαντίδη, αντιπρόεδρο του ΟΛΝΕ, του οποίου είμαι μέλος του ΔΣ, διαπιστώσαμε τα πιο κάτω, που αποτυπώνονται και στις φωτογραφίες που επισυνάπτω.

Ο υπάρχων προβλήτας είχε κατασκευαστεί σε δύο φάσεις. Το τμήμα της πρώτης φάσης αφορά στο τμήμα του προβλήτα που εφάπτεται, όπως είναι αυτονόητο, στον αιγιαλό. Το δεύτερο τμήμα, είναι η προέκταση του πρώτου προς το πέλαγος και, το τμήμα που δεν άντεξε στο πλήγμα από τον «Ζορμπά» και κατά το 80% του μήκους του έχει καταστραφεί!

Το ερώτημα είναι, γιατί δεν άντεξε;

Έφταιξε η ένταση του κυκλώνα ή μήπως η ποιότητα κατασκευής του συγκεκριμένου έργου;

Για αυτόν που γνωρίζει την μελέτη του έργου, θα πρέπει να ξέρει ότι θα πρέπει να υπάρχουν στην λιθορριπή και να αναγνωριστούν ογκόλιθοι, που όσο ανεβαίνουμε από το βυθό της θάλασσας προς τα επάνω, το βάρος ενός εκάστου θα πρέπει να κλιμακώνεται από 18ton, σε 16ton, 13ton, σε 11ton κλπ.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ο μεγαλύτερος ογκόλιθος, από αυτούς που έχουν παραμείνει στα συντρίμμια του προβλήτα, δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 10ton.

Αν σκεφτούμε ότι όσο μεγάλος και αν είναι  ο κυκλώνας, ένας ογκόλιθος δεν μπορεί να παρασυρθεί, και οι βράχοι δεν μπορούν να βγάλουν φτερά διότι  ο “Ζορμπάς” δεν έβρεξε REDBULL, ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΟΥΜΕ ότι οι ογκόλιθοι, που προέβλεπε η μελέτη, δεν τέθηκαν ποτέ στην κατασκευή του προβλήτα, αλλά στις τσέπες των επιτηδείων σφετέρων των πολιτικών συστημάτων που διοίκησαν για χρόνια την πατρίδα μας.

Σε μία από τις φωτογραφίες θα παρατηρήσετε ρωγμή σε κάποιο σημείο του τμήματος του προβλήτα της πρώτης φάσης. Αυτό σημαίνει πως και αυτό το τμήμα του προβλήτα είναι επίσης προβληματικό, αλλά δεν είχε την τύχη του άλλου τμήματος του προβλήτα, γιατί ίσως δεν δέχτηκε την ίδια ισχύ  από τον κυκλώνα.
Έτσι ή αλλιώς έχουμε ακριβοπληρώσει το συγκεκριμένο έργο και θα αναγκαστούμε να ακριβοπληρώσουμε την ολοσχερή ανακατασκευή του.

Η τέταρτη εξουσία, αρχικά και η τρίτη στη συνέχεια, θα πρέπει να παρέμβουν για να μας ενημερώσει η πρώτη και να αποδώσει η δεύτερη, τις ευθύνες εκεί όπου πρέπει.

ΥΓ. Για να αντιληφθείτε το μέγεθος της ζημιάς που προκάλεσαν κάποιοι ανεύθυνοι δημόσιοι λειτουργοί, το τμήμα της τρίτης φάσης, της κατασκευής του συγκεκριμένου προβλήτα, έχει εγκριθεί και έχει προϋπολογισμό 10.000.000euro.   

Χαλκίδα, 04.07.2019
     ΜΠΑΡΜΠΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Φυσικός Περιβαλλοντολόγος
       Τεχνικός Σύμβουλος
       Μέλος ΔΣ του ΟΛΝΕ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.