Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2022

Οχι κύριε Αποστόλου!


Θύελλα αντιδράσεων προκαλεί η ερώτηση του βουλευτή Ευβοίας Βαγγέλη Αποστόλου
στον υπουργό υποδομών σχετικά με τον οδικό άξονα  Χαλκίδα -Ιστιαία με ερώτηση που κατέθεσε.

Χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις αποφάσεις τοπικών κοινωνιών και  Δημ.Συμβουλίων  ,τις ανάγκες ΟΛΩΝ των πολιτών της β,Εύβοιας που  θα εξυπηρετούνται ισομερώς, υπερθεματίζει λαϊκίζοντας, υπέρ ενός νέου οδικού άξονα της διαδικτυακής ομάδας της Αιδηψού κανδήλιον όραμα, στους γκρεμούς του κανδηλίου που ούτως η άλλως έχει απορριφθεί.

Ή ενέργεια του βουλευτή είναι ενάντια  στους κατοίκους 45 τοπικών κοινοτήτων που βρίσκονται στο μέσον και ανατολικά  (πλευρά Αιγαίου) και είναι υπέρ 4 που βρίσκονται στην δυτική (Πλευρά Ευβοϊκού) που μόνον αυτοί θα εξυπηρετούνται από ένα τέτοιο δρόμο.

Ο κύβος ερρίφθη.

 Η διάνοιξη δρόμου πολιτικά Λίμνη σε μια σεισμογενή περιοχή με γκρεμνούς αγγίζει τα 350 εκ ευρώ έναντι 150 εκ ευρώ αυτής που έχει εγκριθεί και έχει αποτυπωθεί στον χάρτη και τέθηκε στον εθνικό σχεδιασμό από το υπουργείο υποδομών μια διαφορετική και πιο φθηνή λύση για το τμήμα Ψαχνά-Προκόπι του βόρειου οδικού άξονα Χαλκίδας-Ιστιαίας με την κατασκευή τριών μικρότερων σηράγγων

Η μελέτη της νέας χάραξης του βόρειου οδικού άξονα ανατέθηκε ήδη από το «Διάζωμα» του Σταύρου Μπένου στην εταιρεία «Δρόμος Σύμβουλοι Μελετητές». Το κόστος ανέρχεται στις 100.000 ευρώ (με ΦΠΑ) και η χρηματοδότηση εξασφαλίστηκε από το ίδρυμα «Λασκαρίδη». Αναμένεται να είναι έτοιμη τον ερχόμενο Μάρτιο.

Την εκπόνησή της ανέλαβε ο διακεκριμένος μελετητής Κωνσταντίνος Ζέκκος.

 Σύμφωνα με τη μελέτη, ο νέος δρόμος Ψαχνά-Προκόπι θα περνάει ανατολικά από το Κυπαρίσσι και ανάμεσα στο νέο και τον παλιό Παγώντα, έτσι ώστε να παρακάμπτονται ο Άγιος και το Δερβένι. Επιπλέον, προβλέπεται η κατασκευή δύο σηράγγων 900 και 600 μέτρων.

Ο νέος δρόμος θα είναι συντομότερος από τον υφιστάμενο κατά 5-6 χιλιόμετρα, αλλά το βασικό είναι ότι δεν θα διαθέτει πολλές στροφές και ο χρόνος της διαδρομής θα μειωθεί θεαματικά από τη μία ώρα στα τριάντα μόλις λεπτά. Επίσης, το κόστος του έργου θα είναι μικρότερο από εκείνο για τη διάνοιξη σήραγγας στον Άγιο.

Παρόμοια πρόταση είχε καταθέσει το 1992 στο Υπουργείο Υποδομών ο πρώην δήμαρχος Κηρέως Πρόδρομος Ενωτιάδης. «Πρόκειται για μια γενική πορεία όδευσης που συγγενεύει με τη δική μας πρόταση» δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ζέκκος και συνέχισε:

«Η μελετητική μας ομάδα εξέτασε πέντε διαφορετικές μελέτες που υπάρχουν στο υπουργείο για τη νέα χάραξη. Δουλεύουμε ήδη τρεις μήνες πάνω σ’ αυτό το project κι αυτό που ετοιμάζουμε θα είναι η ιδανική λύση».

Το τμήμα Ψαχνά-Προκόπι “κουμπώνει” με την παράκαμψη της Χαλκίδας, της οποίας η δημοπράτηση αναμένεται εντός του 2022. Όσον αφορά στο τμήμα από Προκόπι έως Πευκί, υπάρχουν έτοιμες μελέτες. Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, το έργο στο σύνολό του θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.

Ο Σταύρος Μπένος υπέγραψε τη σύμβαση για τη νέα χάραξη του βόρειου οδικού άξονα με τον Κωνσταντίνο Ζέκκο.

 

 

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

 

Θέμα: Οδική σύνδεση Β. Εύβοιας με Χαλκίδα

Είναι γνωστά τα προβλήματα της Β. Εύβοιας που προξένησε η ολοκληρωτική καταστροφή του Αυγούστου του 2021. Στην περιοχή όμως υπάρχει κι ένα πρόβλημα που έρχεται από παλιά και είναι η προσβασιμότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρόνο, εξ αιτίας των δυσκολιών που προκαλούν οι καιρικές συνθήκες, δεν μπορούν να φτάσουν οι κάτοικοί της έγκαιρα στο Νοσοκομείο της Χαλκίδας.

Η υπάρχουσα οδική σύνδεση από Β. Εύβοια διακόπτεται στο ύψος της Λίμνης και υποχρεώνονται να ακολουθήσουν, όταν βέβαια το επιτρέπει ο καιρός , το παλιό δρόμο που έχει χαραχθεί τη δεκαετία του 1930. Αν όμως συνεχιζόταν ο δρόμος από Λίμνη μέχρι Πολιτικά, τότε θα συνδεόταν με την υπάρχουσα όδευση προς Χαλκίδα, πράγμα που θα συντόμευε και τη διαδρομή τόσο σε χρόνο, όσο και σε απόσταση, τουλάχιστον στο μισό.

Η άποψη αυτή είναι διάχυτη στους περίπου 38.000 απογεγραμμένους κατοίκους της Βόρειας Εύβοιας και έτσι 6.000 απ’ αυτούς συγκρότησαν διαδικτυακή ομάδα με  την επωνυμία ΚΑΝΔΗΛΙΟΝ ΟΡΑΜΑ προκειμένου να διεκδικήσουν, με σοβαρή και συνεχή τεκμηρίωση την κατασκευή αυτού του οδικού άξονα. Δυστυχώς μέχρι τη καταστροφική πυρκαγιά δεν τους άκουσε κανείς  ενώ τώρα που κατέστη αναγκαιότητα  η Κυβέρνηση προσπαθεί  με κάθε τρόπο να υπεκφύγει και να προωθήσει άλλες αδόκιμες λύσεις.

Η συγκεκριμένη ομάδα  και φορείς της περιοχής επανέφεραν τη πρότασή τους, που μάλιστα ο επικεφαλής της Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Β. Εύβοιας Σταύρος Μπένος υποσχέθηκε ότι θα την αξιολογούσε και θα την έπαιρνε σοβαρά υπ’ όψη του , στην τελική επιλογή της λύσης για την κατασκευή του δρόμου σύνδεσης Κεντρικής και Βόρειας Εύβοιας.

Ήταν χαρακτηριστική η προσέγγισή του, ότι θα λαμβάνονταν σοβαρά υπόψη ο πάνδημος πόθος για την κατασκευή του δρόμου, αν οι πολίτες προσκόμιζαν μια παλιά μελέτη του 1989, που αφορούσε σ’ αυτόν το δρόμο που,  ενώ είχε εγκριθεί, ουδέποτε υλοποιήθηκε. Ήταν μια μελέτη χαμένη και «θαμμένη» στα αταξινόμητα αρχεία της  πρώην Νομαρχίας Ευβοίας.

Όμως αντ’ αυτού στη συνάντηση της     Επιτροπής Μπένου, με το Πρωθυπουργού στο μέγαρο Μαξίμου, στις 11 Νοεμβρίου 2021, προτάθηκε και υιοθετήθηκε από την πολιτική ηγεσία, μία νέα μεσόγειος χάραξη, χωρίς να γίνει καμία αναφορά στην  οικονομικά, κατασκευαστικά και πολεοδομικά δόκιμη, κατά τους εκπροσώπους των κατοίκων, παραλιακή χάραξη . Μάλιστα ήταν αυτοί που  βρήκαν την μελέτη, την ανέλκυσαν ως χαμένο θησαυρό και φρόντισαν να φθάσει στα χέρια της Επιτροπής Μπένου, όπως εξ’ άλλου ο ίδιος είχε ζητήσει.

Επειδή η ίδια στάση από πλευράς Μπένου συνεχίστηκε και στις 14 Δεκεμβρίου 2021, στη συγκέντρωση της Ιστιαίας με την παρουσία του Πρωθυπουργού, όπου ο εισηγητής της ομάδας Μπένου φρόντισε να υπερθεματίσει υπέρ μιας νέας μεσόγειας χάραξης και βεβαίως συκοφαντικά να αποδομήσει την παράκτια χάραξη,

Επειδή η πρόταση της νέας μεσόγειας χάραξης δια μέσω του Ξηρού όρους, όπως αιφνιδίως παρουσιάστηκε στην Ιστιαία στις 14/12/21, φαίνεται να αποτελείται από ένα νέο τμήμα, υπό μορφή καμπύλης διάτασης προς ανατολάς, και το υπόλοιπο τμήμα της μέχρι την Στροφυλιά, φαίνεται να συνάδει με τον υπάρχοντα δρόμο, κατά τρόπο που πρωτίστως εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες και όχι το βορειοδυτικό τμήμα του νησιού, δηλ. Λίμνη, Αιδηψό και Ιστιαία, όπου σύμφωνα με την πληθυσμιακή κατανομή, κατοικεί περίπου το 65% του απογεγραμμένου πληθυσμού, που το καλοκαίρι ανεβαίνει στο 80% και όπου δηλώνει έδρα περίπου το 80% των εν λειτουργία επιχειρήσεων,

Επειδή στην πρόταση της μεσογειακής χάραξης, τεχνηέντως αποκρύπτεται ότι η 40λεπτη συντόμευση που προκύπτει δεν αφορά μόνον στο τμήμα Ψαχνών – Στροφυλιάς, αλλά συμπεριλαμβάνει και εκείνο της μελλοντικής παράκαμψης Χαλκίδας – Αρτάκης – Καστέλλας, το οποίο είναι εκτός συγκριτικού πεδίου διότι ούτως ή άλλως ευνοεί οποιαδήποτε όδευση βορείως των Ψαχνών όπως βεβαίως και εκείνη της παράκτιας Κανδηλίας χάραξης,

Επειδή ο χρόνος πρόσβασης από την βόρεια Εύβοια στην πρωτεύουσα Χαλκίδα, που προκύπτει από την προτεινόμενη νέα χάραξη είναι περί τα  20 λεπτά της ώρας  μεγαλύτερος εκείνου που θα προέκυπτε από την  εφαρμογή της παράκτιας Κανδηλίας χάραξης,

Επειδή η περιοχή από την οποία θα διέλθει ο προτεινόμενος νέος μεσόγειος ορεινός δρόμος θα επηρεάζεται από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως έγινε με τις χιονοπτώσεις του περασμένου Δεκέμβρη, ενώ η παράκτια περιοχή του Κανδηλίου ουδόλως επηρεάζεται,  

Επειδή η άποψη που εκφράστηκε, στα πλαίσια της αποδόμησης της παράκτιας χάραξης, περί σαθρότητας των εδαφών και ύπαρξης ενεργής τεκτονικής δραστηριότητας, είναι εντελώς αστήρικτη και αναληθής και

Επειδή η αναφορά για  κόστος της παράκτιας οδού περί τα 350.000.000€ είναι εξωπραγματική, ενώ δε θα ξεπεράσει τα 110.000.000.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1) Γιατί η Επιτροπή Μπένου στην εισήγησή της προς τον Πρωθυπουργό στις 11/11/2021 δεν συμπεριέλαβε την παράκτια χάραξη και απεδέχθη τελικά στην συγκέντρωση στις 14/12/2021 στην Ιστιαία την απόρριψή της;

2) Γιατί δεν έχει καλέσει ο ίδιος αντιπροσωπεία της Πρωτοβουλίας των Πολιτών για να τον ενημερώσει για την πρόταση της παραλιακής όδευσης;  

3) Θα βάλει την πρόταση που υιοθετήθηκε για τη μεσόγεια χάραξη στη διαδικασία σύγκρισης κόστους – οφέλους μεταξύ των δύο προτάσεων που έχουν γνωστοποιηθεί ή και άλλων που μπορεί να κατατεθούν;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Αποστόλου  Ευάγγελος

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.