Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Ευαγγελία Κομματά:Για τον πολιτισμό


 « Ο πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα» Γκάο Ξινγκγιάν, Νόμπελ Λογοτεχνίας 2000

Ο πολιτισμός θα πρέπει να έχει κεντρική θέση  στο νέο δήμο, όχι στα απομεινάρια του δημοτικού προϋπολογισμού.  Ο πολιτισμός και συγκεκριμένα η πολιτιστική εκπαίδευση βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες και την προσωπική  ολοκλήρωση των νέων μας.

 «Η τέχνη είναι εκείνη που διαμορφώνει την προσωπικότητα των νέων, με στόχο να διευρύνει το πνεύμα τους, να τους ενσταλάξει το σεβασμό προς τους άλλους και τον πόθο για ειρήνη» Γεχούντι Μενουχίν    .

Ο πολιτισμός  όχι μόνο διαπλάθει  καλυτέρους δημότες, βοηθά και στην οικονομική ανάπτυξη του δήμου.  Ο στόχος  ανάπτυξης του δήμου θα πρέπει να είναι η αύξηση της ελκυστικότητας του σαν τόπου διαμονής, σαν τόπου εργασίας, σαν τόπου διακοπών και σαν τόπου επενδύσεων με παράλληλη ενίσχυση μιας βιώσιμης αειφόρου οικονομίας. Εμφαση στο πολιτισμό και την πολιτιστική εκπαίδευση βοηθά την οικονομική ανάπτυξη με δυο τρόπους:
1.   Ο πολιτισμός βελτιώνει την ποιότητα ζωής και κάνει τον δήμο πιο ελκυστικό το δήμο σαν τόπο διαμονής  (για τους  ντόπιους και τους νέους που φεύγουν) αλλά και σαν τόπο επίσκεψης (προσέλκυση τουριστών, αλλαγή αντιλήψεων για την περιοχή και προβολή του δήμου)
2.   Ο πολιτισμός  προάγει και να τονώνει τη δημιουργικότητα. Η δημιουργικότητα είναι η  βάση για την κοινωνική και τεχνολογική καινοτομία και, ως εκ τούτου, σημαντικός μοχλός ανάπτυξης και απασχόλησης για το δήμο (πολιτιστική επιχειρηματικότητα). Για αυτό η πολιτιστική έμφαση θα πρέπει να είναι στην τοπική δημιουργία και πολιτιστική παραγωγή με  προοπτική την οικονομική αναπτυξη.

 «Ο πολιτισμός δεν κληρονομείται, κατακτείται»  Αντρέ Μαλρό 

Στον νέο δήμο προτεραιότητα θα πρέπει να έχουν η προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, η ανάπτυξη πολιτιστικών υποδομών και η στήριξη των πολιτιστικών υπηρεσιών. Επίσης θα πρέπει να επιδιωχθεί η στενή συνεργασία μεταξύ του δήμου και  φορέων του πολιτισμού και του τουρισμού. Πολλές από τα παρακάτω είναι προτάσεις του Kireas.org του οποίου είμαι ενεργό μέλος και προτίθεμαι να προωθήσω αν εκλεχτώ:
  
1.   Προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς . Ανάδειξη χαρακτηριστικών κτισμάτων της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής (π.χ. Μεγάλη Οικία Βουδούρη στο Μαντούδι, Αρχοντικό Τομπάζη στις Κεχριές, Μύλος Κορδελα,  νεοκλασικά κτίρια της Λίμνης και άλλων περιοχών). Διατήρηση και ανάδειξη σημαντικών στοιχείων (π.χ. παλιές βρύσες, πηγάδια, γέφυρια κλπ). Ανάδειξη των ιστορικών στοιχείων και των χώρων που είναι ευρύτερα γνωστοί ή επιδιώκεται να προβληθούν ως σημαντικά παραδοσιακά χαρακτηριστικά της ταυτότητας του δήμου (απολιθωμένο δάσος Κερασιάς, Μαντείο Ροβιών, Αρχαία Κήρινθος, Πύργος Μπέζας, Πύργος Ροβιών,  αρχαιολογικός χώρος«Παναγίτσας» στη Λίμνη κλπ).  Καθιέρωση πολιτιστικών διαδροµών (θεματικές διαδρομές όπως ο δρόμος του λευκόλιθου)

2.   Ανάπτυξη πολιτιστικών υποδομών. Μουσεία Κερασιάς, Λίμνης, Αγίας Άννας και πιθανόν ίδρυση μουσείου Μαντουδίου. Τα Μουσεία αυτά θα πρέπει να  προάγουν ενεργά  την πολιτιστική ανάπτυξη  (να μην είναι απλά εκθετήρια) και να ενισχύουν την επαφή του τουρίστα με την ιστορία, την παράδοση της περιοχής (ενημερωτικές εκδηλώσεις, κλπ.). Υποδομές για τη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία και για την ανάδειξη της ιστορίας και  πολιτισμού του δήμου, όπως θεματικά μουσεία (π.χ. μουσείο λευκόλιθου) και περιοδικές εκθέσεις.  Ανέγερση πολιτιστικού κέντρου με κλειστό θέατρο/αίθουσα προβολών και αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, πινακοθήκη κλπ,  που θα μπορεί να φιλοξενεί πολιτιστικές εκδηλώσεις μεγάλης εμβέλειας, συνέδρια κλπ..  Δημιουργία ανοιχτού καλοκαιρινού θεάτρου. Ίδρυση βιβλιοθηκών με αναγνωστήρια, Η/Υ και πρόσβαση σε ψηφιακές βάσεις δεδομένων και ηλεκτρονικά βιβλία. Επέκταση της δωρεάν ασύρματης πρόσβασης  στο διαδίκτυο (WiFi) σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα  του νεου δήμου και συνδρομή από το δήμο σε χρήσιμες εκπαιδευτικές/πολιτιστικες  διαδικτυακές υπηρεσίες που θα παρέχονται δωρεάν στους δημότες. Σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και την Εταιρεία Ευβοϊκών Σπουδών θα γίνει προσπάθεια συγγραφής της ενοποιημένης ιστορίας του νεου δήμου. Ψηφιοποίηση και διαδικτυακή  προσβασιμότητα της πολιτιστικής κληρονομιάς του δήμου (Ιστορικά αρχεία, κλπ.)

3.   Καλλιτεχνική και  πολιτιστική εκπαίδευση σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα και τις επιθεωρήσεις εκπαίδευσης της Εύβοιας μέσα στα σχολεία και εκτός σχολειού. Ο δήμος αναλαμβάνει την αρμοδιότητα του προγράμματος ΝΕΛΕ (Νομαρχιακή Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωση).   Στα πλαίσια του ΝΕΛΕ θα προωθηθούν ηθεατρική παιδεία, λογοτεχνία, ποίηση, αρχιτεκτονική, ζωγραφική, κεραμική, κόσμημα, φωτογραφία, χορωδίες, παραδοσιακοί χοροί, αγγειοπλαστική, ξυλογλυπτική, υφαντική,  χειροτεχνία, τέχνη των οπτικοακουστικών μέσων (media),κλπ.  Θα επιδιωχθεί η συνεργασία με επαγγελματίες καλλιτέχνες και συμμετοχή τους στα εκπαιδευτικά προγράμματα.

4.   Ενεργητικές πολιτιστικές δραστηριότητες. Ενίσχυση υπαρχόντων και καθιέρωση νέων φεστιβάλ (θεάτρου, μουσικής, χορού, χορωδιών κλπ.), αναβάθμιση καρναβαλιού Άγιας Άννας,  αναβάθμιση πανηγυριών και θρησκευτικών γιορτών. Ομιλίες-διαλέξεις,  επισκέψεις σε αρχαιολογικούς και άλλους χώρους, μουσεία και οργάνωση εκθέσεων τέχνης.

5.    Αθλητισμός. Αναβάθμιση, συντήρηση  και καλύτερη χρήση των αθλητικών εγκαταστάσεων  του δήμου. Δημιουργία κέντρων θαλάσσιου αθλητισμού. Δημιουργία  ακαδημιών αθλημάτων για νέους, ώστε να έχουμε ικανούς και ταλαντούχους ντόπιους για στελέχωση των αθλητικών μας ομάδων (όχι μόνο στο ποδόσφαιρο).  Ενίσχυση του κλασσικού  και γυναίκειου  αθλητισμού.

6.   Απόδοση τιμών στα 2000 θύματα της σφαγής του 1823(στο Μαντούδι και Αχμέτ Αγά, σημερινό Προκόπι) από τους Οθωμανούς. Ανέγερση μνημείου και δημιουργία πάρκου προς τιμή των σφαγιασμένων (στο πλατανόδασος του Περαμύλου όπου έγινε η μεγαλύτερη σφαγή ή όπου αλλού θεωρηθεί καταλληλότερα). Καθιέρωση της ημέρας της σφαγής, 23 Ιουλιου, σε ημέρα δημοτικού πένθους.

7.   Καθιέρωση ετήσιων βραβεύσεων των διακρινόμενωντου δήμου μας στα γράμματα τις τέχνες και σε άλλους τομείς.

Χρηματοδότηση:  Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας- Ηπείρου" (υποπρογράμματα:  Δράσεις για την προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Ανάπτυξη πολιτιστικών υποδομών στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Υποδομές συγχρόνου πολιτισμού στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας , « ενίσχυση της πολιτιστικής ανάπτυξης και του τουρισμού στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας», Αποκατάσταση και ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων, μνημείων, παραδοσιακών κτιρίων και συνόλων στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας).  
Αξιοποίηση χρηματοδοτικών και άλλων ευκαιριών του  κοινοτικού προγράμματος «Πολιτισμός 2007-2013», (δες λεπτομέρειες εδώhttp://eacea.ec.europa.eu/culture/programme/documents/2010/may/EL.pdf) και του προγράμματος υποστήριξης του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα  Media 2007 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/el/oj/2006/l_327/l_32720061124el00120029.pdf)

Με σεβασμό

Ευαγγελία Κομματά
Υποψήφια δημοτική σύμβουλος με το συνδυασμό του Περήφανου
Τηλ. 6977904912

Σταύρος Μυλωνάς: Οι δεσμεύσεις μου απέναντι σας



Αγαπητοί φίλοι και φίλες,

Σε αυτές τις εκλογές θα  είμαι υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τον ανεξάρτητο συνδυασμό του «
Aυτοδιοικητικού Κινήματος Περιφέρειας Στερεάς ».  Ο Καλλικράτης δίνει αρκετές εξουσίες και πόρους στην περιφέρεια, που θα επηρεάσουν άμεσα την αναπτυξιακή προοπτική και την ποιότητα ζωής των υπερχρεωμένων δήμων μας. Η  περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας μπορεί να ενισχύσει τις βασικές για την ανάπτυξη των δήμων υποδομές , να τονώσει την απασχόληση, να εξομαλύνει ανισότητες σε επίπεδο περιφέρειας και νομού, να προστατεύσει το περιβάλλον και να αναζωογονήσει τα χωριά και τις πόλεις μας. Μέσα στην κρίση που βιώνουμε,  βραχυπρόθεσμα, η κύρια προτεραιότητα της περιφέρειας  θα πρέπει να είναι το πώς θα βγούμε από την κρίση και να απαλύνει τις συνέπειες στις ασθενέστερες και πιο ευάλωτες τάξεις.   Προτεραιότητα θα έχουν οι περιοχές με τις μεγαλύτερες ανάγκες. Δεν θα πρέπει όμως να καταναλωθούμε κοντόφθαλμα μόνο στα σημερινά κρίσιμα προβλήματα, θα πρέπει να έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο στο μακρύτερο μέλλον. Ο κύριος στόχος θα πρέπει να είναι οι περισσότερες θέσεις εργασίας και η καλύτερη ποιότητα ζωής. Χρειαζόμαστε μια ανάπτυξη που να είναι έξυπνη και μακροπρόθεσμα διατηρήσιμη . Σε αυτές τις εκλογές  δεσμεύομαι ότι θα αγωνιστώ μαζί σας για τα παρακάτω:


Έξυπνη και αειφόρος ανάπτυξης χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς. Μια περιφερειακή ανάπτυξη που θα στηρίζεται στην γνώση, την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και στην πιο αποδοτική χρήση των πόρων, και που παράλληλα θα είναι πιο πράσινη και πιο ανταγωνιστική. Κύριος στόχος οι περισσότερες θέσεις εργασίας, η καλύτερη ποιότητα ζωής και η προστασία του περιβάλλοντος.


Απασχόληση. Θα χρειαστεί να εκσυγχρονίσουμε και να ενισχύσουμε τους τομείς της εκπαίδευσης και των συστημάτων κοινωνικής προστασίας με αύξηση της απασχόλησης και μείωση της διαρθρωτικής ανεργίας. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους ανέργους να αποκτήσουν νέες δεξιότητες για να προσαρμοστούν στις νέες οικονομικές συνθήκες. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της αυτό-απασχόλησης, των μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων και του πρωτογενούς τομέα.


Βελτίωση της ποιότητας ζωής. Ο Καλλικράτης δίνει αρκετές εξουσίες και οικονομικούς πόρους στην περιφέρεια, που μπορούν να επηρεάσουν άμεσα την αναπτυξιακή προοπτική και την ποιότητα ζωής των υπερχρεωμένων δήμων μας. Ενίσχυση των υποδομών. Αναζωογόνηση των πόλεων και των χωριών μας. Έμφαση στην καθημερινότητα του πολίτη. Αισθητική βελτίωση του δομημένου και φυσικού περιβάλλοντος . Αποκατάσταση και ανάδειξη της πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς και του φυσικού πλούτου. Βελτίωση των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης και της κοινωνικής πρόνοιας.


Αύξηση της απορροφητικότητας των κοινοτικών πόρων και δίκαιη κατανομή στις περιοχές που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Οι περιφέρειες της Ελλάδας απορροφούν μόνο το 12% των κοινοτικών πόρων που τους αναλογούν. Ο μέσος όρος των χωρών της ΕΕ είναι 27%. Οι κύριοι λόγοι είναι μη ύπαρξη του ποσού της συγχρηματοδότησης και καθυστερήσεις στην ωρίμανση των έργων. Δηλαδή οφείλεται σε καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις, τις υποστηριχτηκές τεχνικές μελέτες και διαπίστωση της διαχειριστικής επάρκειας των δικαιούχων. Η ανάγκη συντονισμού με άλλες τοπικές ή δημόσιες αρχές, και αύξηση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών προετοιμασίας τεχνικών  μελετών είναι κρίσιμα. Δεν είναι δυνατόν η χρεωκοπημένη Λετονία να  έχει απορροφητικότητα πόρων 3 φορές μεγαλύτερη από εμάς. Οι πόροι της περιφέρειας από τα επιχειρησιακά προγραματα (ΠΕΠ) του ΕΣΠΑ και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης θα πρέπει να κατευθυνθούν στις περιοχές με την μεγαλύτερη ανεργία.

Προστασία του περιβάλλοντος. Πρόληψη της περιβαλλοντικής υποβάθμισης και της ρύπανσης. Προστασία των δασών, των υδάτινων πόρων, των υγροτόπων, των θαλασσών και της βιοποικιλότητας. Αξιοποίηση του προγράμματος της ΕΕ LIFE+ και άλλων περιβαλλοντικών χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Ανάπλαση των υποβαθμισμένων περιβαλλοντικά περιοχών. Αυστηρότερη αστυνόμευση κατά της ρύπανσης και εφαρμογή του «ο ρυπαίνων πληρώνει». Ολοκληρωμένη διαχείριση των περιοχών Νατούρα και επέκταση του δικτύου. Προστασία των τοπίων και εφαρμογή της Ευρωπαϊκής σύμβασης για το τοπίο.



Σταύρος Μυλωνάς
Υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με το Aυτοδιοικητικό Κίνημα Περιφέρειας Στερεάς  και στέλεχος του kireas.org.
Μαντούδι Ευβοίας 34004
Τηλ. 6976862531
Ηλεκτρ. Ταχυδρομείο: stavros.mylona@gmail.com

Σταύρος Μυλωνάς: Ας δούμε και το δάσος και τα προβλήματα που έρχονται

Υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με το Aυτοδιοικητικό Κίνημα Περιφέρειας Στερεάς και στέλεχος του kireas.org.

O σκοπός αυτών των εκλογών τελικά είναι αν θα γίνουν άλλες εκλογές και ποιος από τους δυο θύτες μας θα είναι ο καλύτερος σωτήρας μας. Το μήνυμα έχει αναδειχθεί σε πιο σημαντικό από το έργο. Οι συζητήσεις στα τηλεοπτικά κανάλια επικεντρώνονται στο «μήνυμα των εκλογών» και όχι στο έργο που θα πρέπει επιτελέσουν οι αυτοδιοικούμενες αρχές αν εκλεχτούν. Εμείς οι ψηφοφόροι και ενεργοί πολίτες έχουμε υποβαθμιστεί σε αποστολείς μηνυμάτων αντί για ελεχτορες εκπρόσωπων. Το νεόδμητο «σύστημα αποκεντρωμένης διοίκησης» κατευθύνεται προς κατεδάφιση, έρμαιο της «συγκεντρωτικής νοοτροπίας» των δυο δεινόσαυρων. Πόσες ευκαιρίες θα πρέπει να δώσουμε στα δυο μεγάλα κόμματα να «επανορθώσουν» τα λάθη του παρελθόντος, χωρίς να θεωρηθούμε μωροί; Τι δείγματα έχουμε ότι η νοοτροπία τους έχει αλλάξει από τότε που μας φέσωναν και μας έστελναν στην αγκαλιά του ΔΝΤ και του μνημονίου; Δυστυχώς δεν υπάρχει τίποτα στον αέρα της εκλογικής πόλωσης που να μυρίζει άνοιξη.

Ελπίζω ότι οι πολίτες σε αυτές οι εκλογες θα σκεφτούν ότι η περιφερειακή αυτοδιοίκηση μπορεί να παίξει ένα σημαντικότερο ρόλο στην ζωή τους από την αποστολή μηνυμάτων στα κομματικά κέντρα της Αθήνας. Στην Ευρώπη, οι περιφέρειες έχουν αρχίσει να διεκδικούν ένα πιο ενεργό ρόλο ανεξάρτητο από τις κεντρικές κυβερνήσεις στις διαπραγματεύσεις για τον καθορισμό της χρηματοδότησης της περιφερειακής ανάπτυξης και του κοινοτικού προϋπολογισμού. Οι προτεραιότητες της Στερεάς Ελλάδας, δεν είναι απαραίτητα οι ίδιες με αυτές της κεντρικής κυβερνητικής πολιτικής.

Η ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας ιδιαίτερα σε αυτή την κρίση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την περιφερειακή πολιτική και τα χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ. Τα χρηματοδοτικά προγράμματα ΕΣΠΑ λήγουν το 2013, και είναι πιθανόν να υποστούν περικοπές στην νέα χρηματοδοτική περίοδο. Νομίζω ότι σαν εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι θα πρέπει να σηκώσουμε το κεφάλι και να δούμε το δασός από ψηλά και να δούμε λίγο πιο μακριά από την 7η Νοέμβριου ή την 12η Δεκεμβρίου. Δεν πρέπει να παραμελήσουμε τις μεγάλες προκλήσεις της περιφερειακής αυτοδιοίκησης σε σχέση με την ΕΕ μέσα στη τούρλα της εκλογικής μικροπολιτικής αντιπαράθεσης τρων δυο μεγάλων κόμματων. Η εκλεγμένη Περιφερειακή Αρχή Στερεάς Ελλάδας θα πρέπει να αντιμετωπίσει τρία σημαντικά θέματα:


- Καλύτερη χρήση των πόρων της ΕΕ για την αντιμετώπιση της κρίσης. 
Αυτό ίσως απαιτεί επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων δράσεων και αναθεώρηση των επιχειρησιακών προγραμμάτων της . Μεγαλύτερη ευελιξία στην υποστήριξη των στόχων για μείωση της ανεργίας, και την κατάρτιση των εργαζομένων που απειλούνται με απόλυση. Μείωση των γραφειοκρατικών απαιτήσεων για χρηματοδότηση στις μικρότερες επιχειρήσεις ή οργανισμούς. Αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων JEREMIE και JESSICA και προώθηση των ευκαιριών στήριξης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις


-Αντιμετώπιση της χαμηλής απορροφητικότητας των πόρων της ΕΕ 
Οι περιφέρειες της Ελλάδας απορροφούν μόνο το 12% των κοινοτικών πόρων που τους αναλογούν. Ο μέσος όρος απορροφητικότητας των χωρών της ΕΕ είναι 27%. Οι κύριοι λόγοι είναι μη ύπαρξη του ποσού της συγχρηματοδότησης και καθυστερήσεις στην ωρίμανση των έργων. Δηλαδή οφείλεται σε καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις και τις υποστηριχτικές τεχνικές μελέτες. Η ανάγκη συντονισμού με άλλες τοπικές ή δημόσιες αρχές, και η αύξηση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών προετοιμασίας τεχνικών μελετών είναι κρίσιμα. Δεν είναι δυνατόν η χρεωκοπημένη Λετονία να έχει απορροφητικότητα πόρων 3 φορές μεγαλύτερη από εμάς. Για να επιταχυνθεί η ωρίμανση των έργων ίσως χρειαστεί η μεγαλύτερη απλούστευση ,σαφήνεια και συνέπεια στα κριτήρια εκλεξιμότητας των προτάσεων.


-το μέλλον της περιφερειακής χρηματοδότησης της ΕΕ μετά το 2013 και δια-περιφερειακη συνεργασία.
Η χρηματοδότηση της ΕΕ στις περιφέρειες αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο του συνολικού προϋπολογισμού της ΕΕ. Αυτή την στιγμή υπάρχει φόβος ότι θα γίνουν μεγάλες περικοπές μετά το 2013 με σοβαρές συνέπειες για την Στέρεα Ελλάδα όπως και τις άλλες περιφέρειες. Η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα πρέπει να ενώσει την φωνή της με τις περιφέρειες της ΕΕ και να συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις για τον προϋπολογισμό της ΕΕ μετά το 2013. Οι διαπραγματεύσεις αυτές βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Η Συνέλευση των Ευρωπαϊκών Περιφερειών της οποίας είναι μέλος και η Στερεά Ελλάδα κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Η φετινή χρονιά είναι καθοριστική για τον καθορισμό των θεμελίων της μελλοντικής πολιτικής γιατί φέτος θα αποφασιστεί τ το πλαίσιο αναθεώρησης του προϋπολογισμού της ΕΕ και η στρατηγική Ευρώπη-2020 - που καθορίζουν τα σχέδια για την οικονομική ανάκαμψη και την αειφόρο ανάπτυξη στην επόμενη δεκαετία. Η ενεργός και από κοινού δράση της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με τις άλλες περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αναγκαία.



Σταύρος Μυλωνάς

Υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με το Aυτοδιοικητικό Κίνημα Περιφέρειας Στερεάς και στέλεχος του kireas.org.

Μαντούδι Ευβοίας 34004

Τηλ. 6976862531

Ηλεκτρ. Ταχυδρομείο: stavros.mylona@gmail.com

http://stavrosmylonas.blogspot.com/

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ

Αγαπητοί συνδημότες και συνδημότισσες,

Η δημοκρατία  απαιτεί  πολιτική σαφήνεια των προθέσεων και σεβασμό των ψηφοφόρων.  Με αυτό σαν οδηγό θα προσπαθήσω να  συγκεκριμενοποιήσω τις θέσεις μου και  να  δεσμευτώ  απέναντι σας.  Όπως επιχειρηματολόγησα  σε παλαιότερο άρθρο μου   ο στόχος  ανάπτυξης του δήμου θα πρέπει να είναι η αύξηση της ελκυστικότητας του σαν τόπου διαμονής, σαν τόπου εργασίας, σαν τόπου διακοπών και σαν τόπου επενδύσεων με παράλληλη ενίσχυση μιας βιώσιμης αειφόρου οικονομίας. Κύριοι άξονες αυτή της αναπτυξιακής στρατηγικής θα πρέπει να είναι η δημιουργία ευκαιριών για απασχόληση και  επενδύσεις , η  τόνωση της  τοπικής επιχειρηματικότητας και της αυτό-απασχόλησης και τη αναβάθμιση των κοινωνικών, πολιτιστικών, ψυχαγωγικών και εμπορικών  στοιχείων της περιοχής. 

Η  συμμετοχή του συνόλου των παραγωγικών φορέων της περιοχής  στον σχεδιασμό και την αναπτυξιακή διαδικασία είναι αναγκαία για να επιτύχει ένα τέτοιο εγχείρημα.  

Σαν δημοτική σύμβουλος ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ ότι θα προσπαθήσω να συμπεριλάβω στο «πενταετές επιχειρησιακό πρόγραμμα»  που πρέπει να ετοιμάσει ο δήμος μέχρι το Σεπτέμβρη του 2011 και στα «ετήσια προγράμματα δράσης», τις παρακάτω προτεραιότητες για ανάπτυξη .


1. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ  ΠΟΡΩΝ  ΚΑΙ  ΕΞΥΠΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Πρωτογενής τομέας,  Σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης έμφαση στις δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης άξιας  (μεταποιητικές μονάδες, συσκευαστήρια, κατατακτήρια λαχανικών, επεξεργασία ρητίνης, τυροκομεία, κλπ) των αγροτικών,  δασοκομικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Αυξηση της παραγωγικότητας και εμπορευσιμότητα  των προϊόντων του πρωτογενούς τομέα (έξυπνες καλλιέργειες, βιολογικά προϊόντα, παραγωγή πιστοποιημένων κηπευτικών, Προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης κλπ.). Συνεταιριστικά μοντέλα παραγωγής  και ομάδες καλλιεργητών όπως ο «Αγροτουριστικός Οικοτεχνικός Συνεταιρισμός Πηλίου», και η Ομάδα Παραγωγών «Λαχανόκηπος»,στα Τρίκαλα.  Καλύτερη αξιοποίηση των χρηματοδοτικών προγραμμάτων της ΕΕ, ΟΠΑΑΧ   και  LEADER 2010

Αειφορικός Τουρισμός. Σε αντίθεση με αυτό που πολλοί πιστεύουν στα χωροταξικά σχέδια περιοχή  προορίζεται για τουριστική ανάπτυξη. Η Βόρεια Ευβοια  διαθέτει  πολλά από τα μορφολογικά και γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Χαλκιδικής και του Πηλίου (όπως  και παρόμοια με αυτά εγγύτητα και οδική  πρόσβαση με μεγάλααστικά κέντρα).  Λάθος επιλογές και η έλλειψη  καθαρού τουριστικού προσανατολισμού είναι  οι λόγοι που δεν έχει αναπτυχτεί τουριστικά στο βαθμό των περιοχών αυτών.   Επικρατούσε  και επικρατεί η στενόμυαλη  αρχή «ότι φέρνει δουλειές είναι καλό».  Η εμμονή ότι μια  μικτή μορφή ανάπτυξης είναι δυνατή άσχετα από τις συγκρούσεις που μπορεί να δημιουργηθούν με αλλους τομείς είναι προβληματική.  Το φυσικό περιβάλλον είναι το βασικό πλεονέκτημα της περιοχής για το μέλλον της τουριστικής ανάπτυξης της  και θα πρέπει να αναδειχθεί και να προστατευτεί από χρήσεις που το υποβαθμίζουν. Επίσης θα πρέπει να πάρουμε μαθήματα από άλλες χώρες για την αειφορία του τουρισμού. Χώρες που έχουν μάθει από της μη αειφόρες επιλογές τους. Συγκεκριμένα,  θα πρέπει να μελετηθεί το μοντέλο των   «urbanizaciones turisticas» στην Ισπανία όπου μετά την αποτυχία της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης του 70 και 80, η τουριστική οικιστική δόμηση συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένους χώρους, αφήνοντας ανέγγιχτες τις φυσικές ομορφιές της περιοχής (και την ελκυστικότητα τους σε τουρίστες). Δεν θέλουμε την μοίρα των Μπενιτσών στην Κέρκυρα. Προτείνω τα παρακάτω:

α. Δημιουργία Περιοχής  Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης(Π.Ο.Τ.Α. που προβλέπει ο νόμος για τα επιχειρηματικά πάρκα 2545/1997) για συγκέντρωση του τουριστών εγκαταστάσεων σε μια περιοχή, που θα λειτουργήσει σαν πόλος έλξης και ανάπτυξης.

 β. Προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων. Η αύξηση της ελκυστικότητας της περιοχής και της ποιότητας ζωής είναι ο καλύτερος τρόπος να έρθουν επενδύσεις. Διευκολύνσεις των επενδυτών με άδειες, υποδομές, κλπ.  

δ.  Βελτίωση και διαφοροποίηση  του τουριστικού προϊόντος με επικέντρωση στη υψηλή ποιότητα και την υψηλή προσθεμένη άξια(καλύτερη ποιότητα στα καταλύματα, χώρους εστίασης, χώρους αναψυχής,πολιτιστικές υποδομές,  παραθαλάσσια  αθλητικά κέντρα,υποθαλάσσιο πάρκο για προσέλκυση δυτών, κλπ).

ε. Αντιμετώπιση της εποχικότητας.  Ανάπτυξη θερινού και χειμερινού τουρισμού, άλλων ειδικών μορφών τουρισμού. Προσανατολισμός σε άλλο είδος τουριστών. Ο  οικογενειακός τουρισμός είναι ο επικρατέστερος στην περιοχή.  Έχει μικρή περίοδο  και επικεντρώνεται στις περιόδους των σχολικών διακοπών.  Λογω του μεγέθους του, θα πρέπει να αναπτυχθεί περισσότερο και να γίνει ελκυστικότερος στα παιδιά διαφόρων ηλικιών, από την προσχολική ως την εφηβεία (με παιδικές χαρές και δημιουργικές δραστηριότητες , ασφαλείς και καθαρές παραλίες, θαλάσσια σπορ, συναυλίες, φεστιβάλ, κλπ).  Άλλες μορφές τουρισμού και εναλλακτικός τουρισμός είναι δυνατόν να αναπτυχθούν: Η πλούσια χλωρίδα και πανίδα μπορεί να εκμεταλλευτεί για να προσελκύσει τους περιβαλλοντικά ευαίσθητους τουρίστες (με μονοπάτια, ποδηλατικές και θεματικές διαδρομές, ορνιθό-παρατηρητήρια, κλπ.). Προσέλκυση τουριστών που αναζητούν την περιπέτεια (ανάπτυξη ποδηλασίας βουνού, ιστιοπλοΐας, αναρρίχηση γκρεμών,  αλεξίπτωτα πλαγιάς, καταδύσεις, κλπ) ή αυτών που επιζητούν την «μοναδική εμπειρία» ή  να  γιορτάσουν μια επέτειο  (τοπικές γιορτές, αναβίωση/αναβαθμιση των πανηγυριών,  καλό φαγητό, προσωπική εξυπηρέτηση, τοπικές νοστιμιές, ατμόλουτρα, τζακούζι, ήσυχες παραλίες, αξιοθέατα πολιτιστικής κληρονομιάς, κλπ.) 

Χρηματοδότηση: Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας- Ηπείρου" (υποπρογράμματα:  Βελτίωση των τουριστικών υπηρεσιών στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Έργα προώθησης ειδικών μορφών τουρισμού στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Ενίσχυση της πολιτιστικής ανάπτυξης και του τουρισμού στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Τουριστική προβολή Περιφέρειας),  Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα" (υποπρόγραμμα:  "Πράσινος Τουρισμός")


2. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ. 
Βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών και την ανάπτυξη νέων  υποδομών. Έμφαση στο οδικό δίκτυο και την ολοκλήρωση του λιμανιού .  Βελτίωση και επέκταση του οδικού δικτύου, η επίστρωση δρόμων, η κατασκευή πεζοδρομίων και χώρων στάθμευσης καθώς και  παραλιακοί  πεζόδρομοι. Σύνδεση με τις Βόρειες Σποράδες και την Φθιώτιδα με δημοτικά θαλάσσια ταξί, ενοποίηση των παραλίων από Σαρακήνικο μέχρι Κοτσικια, δημιουργία μαρίνων (για την εκμετάλλευση  του θαλάσσιου τουρισμού και της εγγύτητας με  την Σκιάθο).Ηλεκτρονική συνδεσιμότητα και ελεύθερο ευρυζωνικό ασύρματο δίκτυο σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα.  

Χρηματοδότηση: Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας- Ηπείρου", Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας", Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση"


3. ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΩ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ (ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ)
Ο νομός Ευβοίας  (Νομαρχία) ήταν από τους τελευταίους που υιοθέτησε τα Κέντρα Υποδοχής Επενδυτών. Η δημιουργία  οργανωμένου δημοτικού  «Κέντρου Υποδοχής και Ενεργού Αναζήτησης Επενδυτών»  καθώς και  «θυρίδας  επιχειρηματικότητας»  είναι βασικά για την προσέλκυση επενδύσεων και την ανάπτυξη του νεου δήμου.   


4. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ  ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.

Προώθηση της επιχειρηματικής νοοτροπίας και της αυτό-απασχόλησης.

 Παγκόσμια, οι περιοχές με την μεγαλύτερη αύξηση της επιχειρηματικότητας έχουν τις μεγαλύτερες μειώσεις της  ανεργίας.   Σε συνεργασία με το υπουργείο παιδείας και τους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να ξεκινήσει η  καλλιέργεια επιχειρηματικής νοοτροπίας στους νέους του δήμου και η αλλαγή της στάσης για την αυτό-απασχοληση  μέσα στα σχολεία.  Αυτό μπορεί αν γίνει με την υιοθέτηση του προγράμματος της ΕΕ για μαθητικές εταιρείες ( οι μαθητές  διευθύνουν μιαπραγματική ή εικονική μίνι εταιρεία στο σχολείο) . Η Ελλάδα  έστω και καθυστερημένα άρχισε να προωθεί αυτό το πρόγραμμα στα ΕΠΑΛ και ίσως και στα λύκεια.  Είναι αξιοσημείωτο ότι περίπου το 20% των ατόμων που συμμετέχουν σε  δραστηριότητες  μαθητικών εταιρειών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ιδρύουν δική τους επιχείρηση μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους .

Διαγωνισμοί  επιχειρηματικής ιδέας και σχεδίου για μαθητές και σπουδαστές από το  δήμου, με στήριξη των νικητών να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση στην περιοχή.

Προώθηση και αξιοποίηση των προγραμμάτων που βοηθούν νέους να ξεκινήσουν την επιχείρηση τους όπως η δημιουργία «Θυρίδας Νεανικής Επιχειρηματικότητας»,  «Πρόγραμμα Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΝΕΕ)»,  «Πρόγραμμα  Γυναικείας Επιχειρηματικότητας»,  «Πρόγραμμα Μεταποίηση στις Νέες Συνθήκες», Πρόγραμμα ανταλλαγών «Erasmus για νέους επιχειρηματίες» που δίνει την δυνατότητα σε νέους επιχειρηματίες να αποκτήσουν γνώσεις δίπλα σε έμπειρους επιχειρηματίες , Το  δίκτυο γυναικών - «πρεσβευτών» επιχειρηματικότητας για τις αποφοίτους πανεπιστήμιου

Δημιουργία Γραφείου Διασύνδεσης ή  Κέντρων Προώθησης στην Απασχόληση 

Χρηματοδότηση  μπορεί να εξασφαλιστεί  από το  Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση & Δια βίου Μάθηση»  της ΕΕ, τα «Ταμεία Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας» και «Ταμεία  Επιχειρηματικότητας», Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού" και  Επιχειρησιακό πρόγραμμα  "Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα".  



5. ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

Η ποιότητα  της ζωής είναι βασική  για την βιώσιμη ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.  Οι αντιλήψεις που επικρατούν για την περιοχή  είναι εξίσου σημαντικές όπως η πραγματική ποιότητα ζωής, στις εμπορικές και επενδυτικές αποφάσεις και  στο που οι άνθρωποι επιλέγουν να ζήσουν ή ποια περιοχή  θα επισκεφτούν.

α. δια-δραστική ιστοσελίδα που θα προωθεί  τον δήμο (σε τουρίστες και επενδυτές)  και θα δίνει πληροφορίες για τις  εταιρείες και  τους επαγγελματίες της  περιοχής (ξενοδοχεία, καταστήματα, κλπ), δραστηριότητες,  κλπ.

β. Εκστρατεία μάρκετινγκ της περιοχής  (διαφήμιση, συμμετοχή σε εκθέσεις, εμπορικές αποστολές, κλπ) για ενημέρωση του ευρύτερου κοινού  και αλλαγή  των αντιλήψεων για την περιοχή.


γ.  Εκδηλώσεις. Η ενίσχυση της πολιτιστικής ελκυστικότητας του δήμου μέσα από  την ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού  των αλλά και μέσω της παροχής μιας σειράς  πρωτότυπων πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων (συναυλίες, εκθέσεις, φεστιβάλ μουσικής, χορού, θεάτρου, κινηματογράφου κλπ)


6. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Ρύθμιση του είδους, της έντασης και της ανάμειξης των επιθυμητών χρήσεων γης. Βελτίωση του υφιστάμενου κτιριακού αποθέματος. Αποκατάσταση, βελτίωση και δυναμική ανάπλαση των ανοιχτών ελεύθερων χώρων. Ανάληψη δράσεων για αποκατάσταση του φυσικού τοπίου, όπου αυτό έχει αλλοιωθεί από ανθρώπινες παρεμβάσεις (π.χ., μετατροπή των λιμνών Παρασκευοράματος και Κακάβου σε υδροπάρκα και χώρους αναψυχής, παραποτάμια πάρκα, εφαρμογή της πρότασης της Νομαρχίας για το όρος Κανδήλι). Ανάδειξη των αξιόλογων στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος (Μεγας Πλάτανος, πλατανόδασος) και σύνδεση τόσο μεταξύ τους (μονοπάτια που συνδέουν παραλίες,  χωριά, καταρράκτες,  λίμνες, φαράγγια, εκκλησάκια, ιστορικούς χώρους  κλπ). Ανάδειξη χαρακτηριστικών κτισμάτων της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής (π.χ. Μεγάλη Οικία Βουδούρη στο Μαντούδι, Αρχοντικό Τομπάζη στις Κεχριές,κλπ).  Δημιουργία λιθόστρωτων. Ανάδειξη των ιστορικών στοιχείων και των χώρων που είναι ευρύτερα γνωστοί ή επιδιώκεται να προβληθούν ως σημαντικά παραδοσιακά χαρακτηριστικά της ταυτότητας του δήμου (απολιθωμένο δάσος Κερασιάς, Μαντείο Ροβιών, Αρχαία Κήρινθος, Πύργος Μπέζα, Πύργος Ροβιών, κλπ).  Ανάπτυξη πολιτιστικών υποδομών (Μουσεία Κερασιάς,  Λίμνης, Αγίας Άννας και πιθανόν ίδρυση μουσείου Μαντουδίου). Διατήρηση και ανάδειξη σημαντικών στοιχείων (π.χ. παλιές βρύσες όπως στις Κεχριές και την Σκεπαστή, πηγάδια, κλπ).  Αναβάθμιση των πλατεών, καθορισμό χώρων κοινωνικών εκδηλώσεων (υπαίθριων / κλειστών). Ελαχιστοποίηση της διερχόμενης κυκλοφορίας, περιμετρικοί χώροι στάθμευσης. Χάραξη περιφερειακού οδικού δικτύου. Πιθανή δημιουργία θεματικού πάρκου.  


Χρηματοδότηση από το  Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας- Ηπείρου"και το Επιχειρησιακό πρόγραμμα"Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη" 



Με σεβασμό

Ευαγγελία Κομματά
Υποψήφια δημοτική σύμβουλος
Τηλ. 6977904912




Ευαγγελία Κομματά: Για το χρέος του νεου δήμου

Ευαγγελία Κομματά: Για το χρέος του νεου δήμου 

Υπολογίζεται ότι το χρέος και των τριών δήμων  (βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις) είναι μεταξυ 5 και 12 εκατομμυρίων ευρώ.  Κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει το ακριβές ποσό.  Κυκλοφορεί η  μάλλον ισοπεδωτική άποψη ότι ο νέος δήμος δεν θα μπορεί να  κάνει τίποτα, καμιά αναπτυξιακή επένδυση λόγω του χρέους.

Η αλήθεια είναι ότι ο δήμος απλώς δεν θα μπορεί να δανειστεί άλλα χρήματα μέχρις ότου ταχτοποιήσει το χρέος του.  Με το νέο νόμο, οι δήμοι μπορούν να δανειστούν μόνο αν τα έξοδα εξόφλησης χρέους  δεν ξεπερνούν το  20% των  ταχτικών εσόδων τους  και αν το συνολικό χρέος δεν ξεπερνά  ένα ποσοστό των συνολικών εσόδων τους.  

Κανείς βέβαια δεν γνωρίζει τι θα γίνει για τον απλούστατο λόγο ότι με τις νέες ρυθμίσεις δεν είναι γνωστά τα ακριβή έσοδα του νεου δήμου   Οι δήμοι εκτός από τα παραδοσιακά έσοδα τους (όπως τέλη ύδρευσης, αποχέτευσης, κλπ),  χρηματοδοτούνται  και από τουςΚεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ),  το Εθνικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Αυτοδιοίκησης και την ΕΕ (ΕΣΠΑ).  Οι ΚΑΠ προέρχονται (ποσοστά) από τους  φόρους εισοδήματος (20%), το Φ.Π.Α . (12%) και το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας (50%) που εισπράττει κάθε χρόνο  το Ελληνικό Κράτος.  Ένα μεγάλο μέρος των ΚΑΠ προορίζεται για την κάλυψη των λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών του δήμου. Το  ένα τρίτο (1/3)  όμως των ΚΑΠ από το φόρο εισοδήματος, την μεγαλύτερη πηγή εσόδων των ΚΑΠ, προορίζεται για την κάλυψη δημοτικών επενδυτικών δαπανών. Εκτός αυτού  για την ενίσχυση και προώθηση της ανάπτυξης του δήμου υπάρχει και το Εθνικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Αυτοδιοίκησης (ΕΑΠΑ)  που λειτουργεί συμπληρωματικά στην χρηματοδότηση της ΕΕ (ΕΣΠΑ) για τους δήμους. Φυσικά το ποσό του ΕΑΠΑ που έρχεται από εθνικούς πόρους θα είναι σημαντικά μειωμένο λόγω οικονομικής κρίσης. Επομένως οι δήμοι, ανεξάρτητα με το χρέος τους θα έχουν πρόσβαση σε χρήματα για αναπτυξιακές επενδύσεις.   

Οι στόχοι του νεου δήμου σε σχέση με την χρηματοδότηση  του θα πρέπει να  είναι οι παρακάτω:

1.   1.    Καλή διαχείριση και αξιοποίηση των παραπάνω αναπτυξιακών πόρων (ΚΑΠ, ΕΑΠΑ και ΕΣΠΑ). Ο ακριβής τρόπος κατανομής των ΚΑΠ στο κάθε δήμο δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη αλλά σύμφωνα με το νόμο θα στηρίζεται στα δημογραφικά γεωμορφολογικά, διοικητικά, οικονομικά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά του κάθε δήμου.  Ο δήμος θα πρέπει να επιδιώξει την μεγιστοποίηση του μεριδίου του από τους των ΚΑΠ διαπραγματεύομενος ή προβάλλοντας τα ανάλογα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του δήμου. Δυναμική  διεκδίκηση από το ΕΑΠΑ και ΕΣΠΑ  με έγκαιρη υποβολή  τεχνικά τεκμηριωμένων αναπτυξιακών προτάσεων.

2. 2. Μείωση των τοκοχρεωλυτικών υποχρεώσεων με ενοποίηση, αν αυτό είναι δυνατόν, του χρέους. Πρόληψη των μελλοντικών οφειλών. Δανειοληπτική σύνεση και σύναψη δανείων μόνο για  αναπτυξιακούς σκοπούς στρατηγικής σημασίας και όχι για ρουσφετολογικής σκοπιμότητας δαπάνες.

3.      3. Αποδοτική και αποτελεσματική αξιοποίηση της περιουσίας του δήμου.  Η διαχείριση της περιουσίας δημου  είναι σημαντικη για την βελτίωση  τόσο της αποτελεσματικότητας του  όσο και  για την βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής. 

4.      4. Αξιοποίηση των περιφερειακών πόρων ανάπτυξης (Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης). Προσέλκυση επενδύσεων  και έργων που θα χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια στην περιοχή

5.     5.  Αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων  (ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών πακέτων της ΕΕ). Άμεση εξασφάλιση της  πιστοποίησης διαχειριστικής επάρκειας του δήμου.  Η ΕΕ δίνει χρήματα για αναπτυξιακές προτάσεις που είναι καλά τεκμηριωμένες.  Για αυτό το λόγο χρειάζεται η δημιουργία  μιας εξειδικευμένης υπηρεσίας επανδρωμένης με εκπαιδευμένο επιστημονικό προσωπικό  που θα παρακολουθεί τις προσκλήσεις για χρηματοδότηση, θα  αναλάβει την τεχνική προετοιμασία των έργων, και θα φροντίζει την επιτάχυνση των αδειοδοτικών διαδικασιών  και τεχνικών μελετών  που απαιτούνται με οδηγό  τα κριτήρια  αξιολόγησης.  Επίσης θα ασχολείται με θέματα προσέλκυσης χρηματοδότησης αναπτυξιακών προτάσεων από αλλά ταμείο της ΕΕ (περιφερειακά, τομεακά, κλπ), την δικτύωση με χρηματοδότες και θα ενημερώνει και θα βοηθά ιδιώτες και  επιχειρήσεις για την  εξασφάλιση  χρηματοδότησης


Με σεβασμό

Ευαγγελία Κομματά
Υποψήφια δημοτική σύμβουλος με το συνδυασμό του Περήφανου
Τηλ. 6977904912



Πρόταση- Συμβόλαιο για την Ανάπτυξη της Περιοχής







Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για αειφόρο ανάπτυξη


Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΕΤΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΓΟΥΡΝΑ!



«Από το Σάββατο 9 Οκτώβρη eιχε ξεκινήσει απεργία πείνας με στόχο να εγκριθεί το αίτημα του πολιτικού κρατούμενου Κώστα Γουρνά για να μεταχθεί στις φυλακές Κορυδαλλού και να έχει ελεύθερο επισκεπτήριο με τα δύο ανήλικα παιδιά του χωρίς διαχωριστικό μέσο».

Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

O Κώστας Γουρνάς μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο μετά από απεργία πείνας


Έπειτα από πολυήμερη απεργία πείνας, οι Νίκος Μαζιώτης και ο Κωνσταντίνος Γουρνάς μεταφέρθηκαν στο Λαϊκό νοσοκομείο.
Οι 2 κρατούμενοι, που έχουν αναλάβει την πολιτική ευθύνη για τον «Επαναστατικό Αγώνα», νοσηλεύονταν αρχικά στο νοσοκομείο των φυλακών Κορυδαλλού. Το βράδυ της Τετάρτης οι θεράποντες ιατροί έκριναν, με τη σύμφωνη γνώμη του εισαγγελέα, ότι πρέπει να μεταφερθούν στο Λαϊκό.

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Ευαγγελία Κομματά: Οι δεσμεύσεις μου για το περιβάλλον

Αγαπητοί συνδημότες και συνδημότισσες,Σε προηγούμενο άρθρο μου επιχειρηματολόγησα και κατέληξα ότι η
αναπτυξιακή πολιτική του νέου δήμου θα πρέπει να έχει σαν κύριο στόχο
την αύξηση της ελκυστικότητας του σαν τόπου διαμονής, σαν τόπου
εργασίας, σαν τόπου διακοπών και σαν τόπου επενδύσεων. H ενίσχυση μιας
βιώσιμης αειφόρου οικονομίας και η βελτίωση της ποιότητας ζωής είναι
απαραίτητα για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Η στρατηγική του δήμου για το περιβάλλον είναι μια από τις κύριες
δυνάμεις ανάπτυξης αφού επηρεάζει τόσο την αειφορία όσο και την
ποιότητα ζωής. Ο Αριστοτέλης έλεγε "Φύσις αρχή πάντων". Η κακή χρήση
των φυσικών πόρων θα οδηγήσει σε εξάντληση τους και θα στερήσει τις
μελλοντικές γενιές από τους πόρους που είναι αναγκαίοι για την
οικονομική και κοινωνική τους ανάπτυξη. Όλοι μπορούμε να δούμε ότι
ακόμη και οι ανανεώσιμοι πόροι όπως τα νερά των ποταμών και τα υπόγεια
ύδατα έχουν αρχίσει να λιγοστεύουν με σοβαρές επιπτώσεις στην τοπική
οικονομία και στο επίπεδο διαβίωσης των παιδιών μας.
Η υποβάθμιση της ποιότητας του φυσικού περιβάλλοντος (ατμόσφαιρα,
νερά, και έδαφος) έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, την αισθητική
του χώρου και γενικότερα στην ποιότητα της ανθρώπινης ζωής. Αυτό
γίνεται ιδιαίτερα κατανοητό αν δει κανείς την ποιότητα ζωής των
κατοίκων σε περιβαλλοντικά επιβαρυμένες και υποβαθμισμένες περιοχές
(π.χ. Πτολεμαΐδα, Σίνδος, Μεσσαπία, κλπ.)
Το πρόγραμμα δράσεων για το περιβάλλον το οποίο προτίθεμαι να
προωθήσω αν εκλεχτώ, στηρίζεται στην δουλειά του τοπικού
περιβαλλοντικού συλλόγου του οποίου είμαι ενεργό μέλος. Συγκεκριμένα
σαν δημοτική σύμβουλος ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ ότι θα επιδιώξω τα παρακάτω:
1. Ήπιες μορφές ανάπτυξης. Ναι σε Βιοτεχνικά Πάρκα (ΒΙΟΠΑ) και
σε μονάδες χαμηλής όχλησης. Όχι στην δημιουργία ΒΙΠΕ και την
εγκατάσταση μονάδων υψηλής όχλησης και μονάδων Σεβέζο.
2. Προώθηση της υλοποίησης της πρότασης της Νομαρχιακής Αρχής
Ευβοίας του 2002 για την οίκο-τουριστικη αξιοποίηση της περιοχής
Κανδηλίου. Η πρόταση συμπεριλαμβάνει την <<ανάδειξη του φυσικού και
ανθρωπογενούς περιβάλλοντος για την προσέλκυση επισκεπτών>> με
δημιουργία κέντρου πληροφόρησης, διαδρομών ερμηνείας περιβάλλοντος,
παρατηρητήριων, πινακίδων, διαμόρφωσης υπαίθριων χώρων ξεκούρασης και
αναψυχής καθώς και χώρων στάθμευσης, κλπ (λεπτομέρειες εδώ
http://www.servitoros.gr/perivallon/cat.php/3/)
3. Αποκατάσταση των περιβαλλοντικά υποβαθμισμένων χώρων από
παλιές εξορυκτικές και βιομηχανικές εκμεταλλεύσεις. Προσβολή στο ΣτΕ
της συνταγματικότητας του νόμου 2388/96 που απαλλάσσει αυτούς που
ευθύνονται από οποιαδήποτε υποχρέωση αποκατάστασης ζημιών του
περιβάλλοντος από την μεταλλευτική εκμετάλλευση. Μελέτη για μετατροπή
των χώρων των λιμνών Παρασκευοράματος και Κακάβου σε υδροπάρκα και
χώρους αναψυχής. Επιδίωξη της απομάκρυνσης των δεξαμενών πετρελαίου
από το Κυμάσι με νομικό έλεγχο της κυριότητας τους.
4. Ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχος της ρύπανσης και της
υποβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος. Χρήση των βέλτιστων διαθέσιμων
τεχνικών για την διαχείριση των στερεών (σκουπίδια) και υγρών
αποβλήτων. Βιολογικός καθαρισμός για όλα τα απόβλητα του νεου δήμου.
Εφαρμογή της νομοθετημένης αρχής << ο ρυπαίνων πληρώνει>> στα πλαίσια
αρμοδιοτήτων του δήμου. Εφαρμογή του άρθρο 75 του N. 3463/2006 για
την ευθύνη του δήμου στη προστασία και διαχείριση των υδάτινων πόρων,
η προστασία του εδάφους και των υδάτων καθώς και την καταπολέμηση της
ρύπανσης με συνεχή έλεγχο της ποιότητας των υδάτων ύδρευσης.
5. Παρακολούθηση και ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των
υδάτων των ποταμών μας και των υγροτόπων μας. Επίσπευση από την
Υπηρεσία Υδάτων της εφαρμογής του σχεδίου εποπτικής παρακολούθησης
της κατάστασης των νερών των ποταμών μας καθώς και η κατάρτιση του
σχεδίου διαχείρισης τους όπως απαιτεί ο ν.3199/2003. Ο δήμος είναι η
πλουσιότερη σε υγροτόπους περιοχή της Ευβοίας συγκεντρώνοντας το ένα
τρίτο από τον αριθμό υγροτόπων που έχει καταγράψει το Εθνικό Κέντρο
Βιοτόπων και Υγροτόπων (ΕΚΒΥ) για την Εύβοια και το WWF. Οι κύριες
αλλοιώσεις του είναι εκχερσώσεις και το μπάζωμα που είναι τα πρώτα
βήματα για την δημιουργία οικοπέδων ή χωραφιών για καταπατήσεις από
ιδιώτες.
6. Επιδίωξη να εξασφαλιστούν οι προδιαγραφές και να αποκτηθούν
γαλάζιες σημαίες για παραλίες του δήμου. Συμμετοχή στο πρόγραμμα
Καθαρές Ακτές - Καθαρές Θάλασσες του Υπουργείου Περιβάλλοντος,
Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
7. Καταγραφή, αναγνώριση και προστασία των φυσικών τοπίων του
δήμου. Αρκετές περιοχές του δήμου αναγνωρίζονται από το περιφερειακό
χωροταξικό σχέδιο Στερεάς Ελλάδας σαν φυσικά τοπία που πρέπει να
προστατευτούν. Θα επιδιωχτεί η αναγνώριση και προστασία τους μέσω της
Ευρωπαϊκής Σύμβασης Τοπίου που έχει επικυρώσει η Ελλάδα.
8. Συστηματική προστασία των δασών. Σε συνεργασία με την
περιφέρεια και τις δασικές υπηρεσίες εγκατάσταση αυτομάτου δορυφορικού
συστήματος πυρανίχνευσης και έγκαιρης προειδοποίησης. Αναβάθμιση των
πυροσβεστικών κλιμακίων σε πλήρως επανδρωμένη πυροσβεστική υπηρεσία.
Σύσταση του τοπικού συντονιστικού οργάνου για την εφαρμογή και των
συντονισμό των δράσεων για την πυρασφάλεια .
9. Ένταξη της Κοιλάδας Προκοπίου και του δέλτα Κηρέως στο δίκτυο
Νατουρα 2000 σαν Τόπος Κοινοτικής Σημασίας. Η περιοχή με κωδικό
GR2420003 συμπεριλαμβάνεται στον επιστημονικό κατάλογο LIFE του
δικτύου Νατουρα, έχει 5 ενδιαιτήματα είναι υψηλής προτεραιότητας, και
αναγνωρίζεται σαν τόπος περιβαλλοντικής ευαισθησίας στο χωροταξικό
σχέδιο για την Στερεάς Ελλάδας. Στο πλαίσιο της δυναμικής προσαρμογής
των δικτύων Natura 2000 και την απόφαση 2008/335/ΕΚ/ 28/3/2008 της
ΕΕ θα απαιτηθεί η ένταξη της στο δίκτυο Νατουρα για την καλύτερη
προστασία της.
10. Προστασία και ανάσχεση της απώλειας της βιοποικιλότητας του
δήμου. Στην περιοχή έχουν καταγραφεί 34 ενδιαιτήματα, (5 από τα οποία
είναι υψηλής προτεραιότητας και προστατεύονται από την ΕΕ), 18 σπάνια
ενδημικά φυτά (από τα οποία 3 είναι υπό εξαφάνιση), 74 είδη πτηνών
(από τα οποία 19 απειλούνται με εξαφάνιση και 6 είναι στην λίστα
<<δυσμενούς κατάστασης διατήρησης>> (λεπτομέρειες στο
/kireas.org/natura.htm).Συμμετοχή στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ΕΕ,
LIFE+ την παρακολούθηση και διατήρηση της τοπικής βιοποικιλότητας.
Δημιουργία συστήματος που θα παρακολουθεί συνεχώς και θα εντοπίζει τον
βαθμό απώλειας στα πιο ευάλωτα είδη ορνιθοπανίδας, χλωρίδας και
ενδιαιτημάτων προτεραιότητας. Διασφάλιση των επιθυμητών συνθηκών για
την διατήρηση των ενδιαιτημάτων και των πιο ευάλωτων ειδών χλωρίδας
και πανίδας. Η περιοχή Κανδηλιου και του Πυξαρια έχουν χαρακτηριστεί
σαν Ζώνες Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) στο δίκτυο Νατούρα. Σε συνεργασία
με την περιφέρεια και τις δασικές υπηρεσίες , συγκρότηση τοπικού
συντονιστικού οργάνου για την εφαρμογή των μέτρων προστασίας της ΖΕΠ
που προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου (Σχέδια φύλαξης και ενημέρωσης).
11. Ένταξη του δήμου στο <<Σύμφωνο των δημάρχων>>. Το <<Σύμφωνο των
Δημάρχων>> είναι μία φιλόδοξη πρωτοβουλία της ΕΕ, που δίνει το
προβάδισμα σε δήμους για την άμβλυνση των κλιματικών αλλαγών μέσω της
εφαρμογής έξυπνων τοπικών στρατηγικών αειφόρου ενέργειας που
δημιουργούν μόνιμες θέσεις εργασίας και αυξάνουν την ποιότητα ζωής
των δημοτών. Η ΕΕ παρέχει συμβουλευτική, τεχνική και οικονομική
υποστήριξη σε δήμους που δεν έχουν επαρκείς πόρους για την
προετοιμασία και υλοποίηση σχεδίων δράσης για την αειφόρο ενέργεια.
12. Πρόγραμμα εκπαίδευσης/ενημέρωσης για το ΤΟΠΙΚΟ φυσικό περιβάλλον
του δήμου. Πολλοί νέοι μας αγνοούν τον φυσικό πλούτο και την
βιοποικιλότητα της περιοχής και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει. Σε
συνεργασία με τα σχολεία και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης του στα
πλαίσια του μαθήματα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θα προωθήσουμε
την ενημέρωση των νέων για την ΤΟΠΙΚΗ πανίδα, χλωρίδα, ορνιθοπανιδα,
ενδιαιτήματα, υγροτόπους και άλλα οικοσυστήματα . Η διαμόρφωση της
περιβαλλοντικής συνείδησης θα πρέπει να ξεκινά από την προσχολική
ηλικία και θα πρέπει να συγκεκριμενοποιείται στο τοπικό περιβάλλον
Οι περισσότερες από τις παραπάνω δράσεις μπορούν σε συνεργασία με την
περιφέρεια και άλλους φορείς να χρηματοδοτηθούν από το Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (www.epper.gr) της ΕΕ.
Με σεβασμό
Ευαγγελία Κομματά
Υποψήφια δημοτική σύμβουλος
Τηλ. 6977904912
http://evaggeliakommata.blogspot.com/
evaggelia.kommata@gmail.com