Παρασκευή 7 Μαΐου 2021

Προς υποβολή η πρόταση που ζητά όλη η Βορειοκεντρική Εύβοια,

 

Πυρετώδεις είναι οι διεργασίες για την ολοκλήρωση των υφιστάμενων μελετών του δρόμου Ψαχνά – Προκόπι – Αιδηψός,  διεκδικώντας το κορυφαίο έργο της σήραγγας στη θέση "Αγιος" του δρόμου Χαλκίδα-Ψαχνά -Προκόπι -Ιστιαία-Αιδηψός.

Ήδη από τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το κορυφαίο έργο θα ενταχθεί  στο Ταμείο Ανάκαμψης 37 δις,  ενώ θα ενσωματοθούν όλες οι συμπληρωματικές μελέτες, δρόμου Ροβιές-Αιδηψός και βελτίωσης κατά τμήματα της Ε.Ο 77 ΧΑΛΚΊΔΑ-ΨΑΧΝΑ-ΙΣΤΙΑΊΑ –ΑΙΔΗΨΟΣ (τμήμα Ψαχνά –Στροφυλιά), η οποία είχε ενταχθεί στην Συλλογική Απόφαση Μελετών (ΣΑΜ 071) της Περιφέρειας ΣΤ. Ελ.Για το τμήμα «Ψαχνά -Στροφυλιά» Ε.Ο 77 έχει εγκριθεί η Αναγνωριστική μελέτη Οδοποιίας, η προέγκριση Χωροθέτησης και η Γεωλογική μελέτη.

 ............................................................................................

Η ιστορική ομόφωνη Απόφαση του Δήμου Μαντουδίου -Λίμνης-Αγ.Αννας  Νο 25/2021 και οι τοποθετήσεις:

Δημάρχου ,αρχηγών παρατάξεων και δημοτικών συμβούλων  στο Δημοτικό Συμβούλιου  6 /6-4-2021 με Θ Ε Μ Α : Αίτημα Δημοτικής Παράταξης «Δημοτική Ενωτική Πρωτοβουλία» σχετικά με την κατασκευή σήραγγας στη θέση «Άγιος» του δρόμου Προκόπι-Ψαχνά 


Τριάντης Γεώργιος

Αγαπητοί συνάδελφοι μετά από αίτημα μας στις 26/1/2001 με αριθ. Πρωτ. 554 ζητήσαμε να τεθεί ως έκτακτο ή τακτικό θέμα συνεδρίασης Δημοτικού Συμβουλίου η συζήτηση –λήψη απόφασης σχετικά με την κατασκευή σήραγγας στη θέση «Άγιος» του δρόμου Προκόπι –Ψαχνά.Συνημμένα καταθέσαμε απόσπασμα την υπ’αριθμ. ομόφωνη απόφαση 51/7-3-2003 Δ.Σ Πρώην Δήμου Κηρέως.

Εμείς δεν μπορούμε να μπούμε στην διαδικασία διαχωρισμού του Μαντουδίου, της Λίμνης και της Αγίας Άννας . 

Εμείς σαν Δήμος θα κοιτάζουμε τα συμφέροντα του τόπου μας .

Έφερα το θέμα αυτό ως Δήμαρχος Κηρέως στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 7/3/ 2003 .Στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου παρέστησαν μετά από αίτημα μας οι μελετητές Βλαχόπουλος, Βεργέτης, Γερίμογλου καθώς και η υπάλληλος της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδαςκ. Ρουμπελάκη, οι οποίοι ενημέρωσαν το Δ.Σ και τους παρευρισκόμενους φορείς –δημότες για την πορεία της μελέτης η οποία περιελάμβανε 4 εναλλακτικές λύσεις. Σε αυτές τις λύσεις η μια πρόταση είχε να κάνει με την βελτίωση του υπάρχοντος δικτύου και η δεύτερη αφορούσε να ξεκινάει ο δρόμος από το Κυπαρίσσι να περάσει μέσα από τη ΛΑΡΚΟ και να καταλήξει κάτω προς τον Άγιο Γεώργιο. Η τρίτη ήταν μια σήραγγα 2860 μ. στην θέση Άγιος και η τέταρτη μια μεγαλύτερη σήραγγα 4650 μ. η οποία θα είχε τέλος στα Πολιτικά. 

Επίσης η θέση της Περιφέρειας ήταν ότι « εμείς έχουμε δρομολογήσει κάποιες μελέτες να φτάσουμε μέχρι την θέση Άγιος. Συμφωνήσαμε λοιπόν αυτές οι μελέτες να προχωρήσουνε και να πάμε στην εξεύρεση χρημάτων για το μεγάλο αυτό έργο.

Η Διεύθυνση Δημοσίων Έργων μαζί με την Διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) της ΥΠΕΧΩΔΕ ολοκλήρωσαν την μελέτη : 

 Συμπληρωματικές μελέτες, βελτίωση κατά τμήματα της Ε.Ο 77 ΧΑΛΚΊΔΑ-ΨΑΧΝΑ-ΙΣΤΙΑΊΑ –ΑΙΔΗΨΟΣ (τμήμα Ψαχνά –Στροφυλιά), η οποία έχει ενταχθεί στην Συλλογική Απόφαση Μελετών (ΣΑΜ 071) της Περιφέρειας ΣΤ. Ελ.Για το τμήμα «Ψαχνά -Στροφυλιά» Ε.Ο 77 έχει εγκριθεί η Αναγνωριστική μελέτη Οδοποιίας, η προέγκριση Χωροθέτησης και η Γεωλογική μελέτη.Μετά από ευρεία συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου Κηρέως αποφασίσθηκε ομόφωνα να προταθεί η προώθηση του αιτήματος για εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή σήραγγας μήκους 2860 μ. στην θέση Άγιος ώστε να παρακαμφθεί ο «αυχένας» του όρους Καντήλι .

Η υψηλότερη θέση της Ε.Ο 77 , 650 μ. υψόμετρο, τον χειμώνα αντιμετωπίζει συνέχεια προβλήματα λόγω χιονοπτώσεων με αποτέλεσμα να διακόπτεται συχνά η οδική κυκλοφορία.Άλλη απόφαση μετά από την 51/7-3-2003 του πρώην Δήμου Κηρέως δεν έχει παρθεί.

Με την πρόταση του Δ.Σ Κηρέως συμφώνησε και ο Δήμος Νηλέως.Συναντηθήκαμε λοιπόν στην συνέχεια με τον Υπουργό κ. Σουφλιά ο οποίος χρηματοδότησε με δύο εκατομμύρια εύρω για να συνεχιστούν οι μελέτες.

Αγαπητοί συνάδελφοι οφείλω να καταθέσω σήμερα ότι οι πρώην Δήμαρχοι Ανέστης Ψαρρός και ο Ιωάννης Περήφανος σε όλα τα θέματα που υπήρχαν Ανεργία, Υποδομές Τουρισμός κλπ ήμασταν σύμφωνοι και θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για αυτή την άριστη συνεργασία μας. Σας ενημερώνω ότι δεν υπήρχε τότε άλλη πρόταση στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο διαφορετικής εναλλακτικής λύσης , αυτά που σας παρουσιάζω είναι αντίγραφα της Αναγνωριστικής μελέτης της Περ. Στερ. Ελλ. μέχρι το 2006 που διατελέσαμε Δήμαρχοι καθώς μετά δεν είχαμε κάποια νέα ενημέρωση.

Στις επισκέψεις μας στα αρμόδια υπουργεία με ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ η απάντηση για το οδικό δίκτυο ήταν να ζητάτε μια πρόταση προς υλοποίηση γιατί οι πολλές εξυπηρετούν εμάς τους πολιτικούς. Δηλαδή έχει διαπιστωθεί όλα αυτά τα χρόνια ότι όλοι που ερχόντουσαν προεκλογικά για ψήφους στην Λίμνη έλεγαν για τον παραλιακό δρόμο και στο Μαντούδι –Αγία Άννα για την σήραγγα στον « Άγιο». 

 Τον Μάιο του 2020 είχαμε πάει αντιπροσωπεία του Δήμου, Περιφερειάρχης , Αντιπεριφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας , οι βουλευτές κ. Σίμος Κεδίκογλου και κ. Σπύρος Πνευματικός στον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη για της απολύσεις της ΤΕΡΝΑ . Στην προσπάθεια να αξιοποιηθεί η πρόταση μας για την σήραγγα έθεσα στον Υπουργό ότι « μιας και έρχεστε στην Βόρεια Εύβοια και μάλιστα στο Προκόπι , δείξτε μια καλύτερη μεταχείριση για το οδικό δίκτυο , ναι μεν οι βελτιώσεις είναι καλές γιατί δεν είχαν γίνει μέχρι τώρα αλλά εμείς έχουμε ένα χρόνιο αίτημα στην περιοχή να ενώσουμε πιο σύντομα τον κόσμο της Αθήνας με την περιοχή μας. 

Ο Υπουργός ρώτησε τον κ. Κεδίκογλου το κόστος αυτού του έργου όπου η απάντηση ήταν 35 με 40 εκατομμύρια και στην συνέχεια τον Περιφερειάρχη κ. Σπανό τι μελέτες υπάρχουν. Η δέσμευση του Υπουργού ήταν «συντομεύστε τις μελέτες και ότι άλλο έχετε , να έρθετε σε 6 μήνες όλοι μαζί όπως τώρα να συζητήσουμε για το θέμα της σήραγγας γιατί περιμένουμε 37 δις από το Ταμείο Ανάκαμψης .

Εμείς δε βάζουμε το αίτημα ανταγωνιστικά με καμία περιοχή. Έχουν περάσει τόσα χρόνια και έχει ωριμάσει πλέον στην κοινή διαπίστωση όλων των κατοίκων της περιοχής καθώς και των κοινωνικών και επιστημονικών φορέων, όλοι ενωμένοι ανεξαρτήτως ιδεολογικών απόψεων και κομματικών πεποιθήσεων , ότι ο στόχος μας είναι να εργαστούμε ώστε το έργο αυτό της σήραγγας να γίνει πράξη για το καλό του τόπου μας και το μέλλον των παιδιών μας.

Δήμαρχος:

Το οδικό δίκτυο που οδηγεί στο Δήμο μας μας απασχολεί όλους. Όπως και στο προηγούμενο θέμα που αναφέρθηκε απ’ όλους μας για την τουριστική ανάπτυξη προτεραιότητα έχει το οδικό δίκτυο. Από την ημέρα που ο κύριος Τριάντης, το πρότεινε να έρθει ως έκτακτο θέμα και είπαμε να έρθει ως τακτικό προσωπικά εγώ έχω έρθει σε επαφές και με τους βουλευτές του νομού και με την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση αλλά και με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου υποδομών ώστε να έχουμε μια πλήρη ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι. Όπως ανέφερε και σε επιστολή του ο βουλευτής Ευβοίας ο κύριος Θανάσης Ζεμπίλης και είναι πραγματικότητα, οι μελέτες που είχαν ξεκινήσει και είχανε φτάσει στο έτος 2005 σε μία φάση αρχικής χωροθέτησης της διαδρομής διακόπηκαν λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση έχει ως προτεραιότητα την παράκαμψη της Χαλκίδας. Εδώ και είκοσι χρόνια όλοι μας ακούμε ότι αυτό το μεγάλο έργο από αύριο σε αύριο θα δημοπρατηθεί και το 2000 το είχαμε ακούσει και το 2004 και το 2009 και το 2012 και προσφάτως με τις πλημμύρες των Ψαχνών τον Αύγουστο, στις 9 Αυγούστου, στις 11 Αυγούστου που είχε έρθει ο Υπουργός ο κύριος Καραμανλής, είχε δεσμευτεί ότι τους αμέσως επόμενους μήνες το έργο της παράκαμψης της Χαλκίδας θα δημοπρατηθεί. Βέβαια, εμείς τι πρέπει να κάνουμε; Εμείς πρέπει να διεκδικήσουμε, υπάρχουν πολλές προτάσεις, οι δύο που κυριαρχούν είναι ο δρόμος μέσω του Αγίου με υποτιθέμενη σήραγγα και ο δρόμος προς το Καντήλι. Από το Καντήλι δηλαδή Πολιτικά Λίμνη. Εμείς ως Δημοτική αρχή τους θέλουμε και τους δύο δρόμους, δεν έχουμε καμία αντίρρηση, το θέμα είναι ότι τις προτεραιότητες εμείς μπορούμε να το προτείνουμε και μπορούμε να το τρέξουμε και να το κυνηγήσουμε, το θέμα είναι ότι τις προτεραιότητες σε αυτά τα πράγματα επειδή είναι πολύ μεγάλα τα κόστη τις δίνει η εκάστοτε κυβέρνηση. Πρέπει λοιπόν όλοι μαζί ως μέτωπο να διεκδικήσουμε επιτέλους να πάρουμε αυτό που δικαιούμαστε. Αυτό που δικαιούμαστε είναι ασφαλές οδικό δίκτυο που θα μας οδηγεί στην πρωτεύουσα του νομού και στην πρωτεύουσα της χώρας στο συντομότερο χρονικό διάστημα. Γι’ αυτό, προτείνω σήμερα και θα ακούσω και τις προτάσεις σας προσεκτικά, να πάρουμε μια απόφαση η οποία δεν θα προσδιορίζει την ακριβή κατεύθυνση του δρόμου, όμως θα προσδιορίζει το αίτημά μας το οποίο θα είναι επίσημο και τεκμηριωμένο που θα θέλουμε την οδική σύνδεση με την πρωτεύουσα του νομού το συντομότερο χρονικό δυνατό.Η αρχική μου σκέψη ως προς το θέμα ήταν να παρθεί μία απόφαση ομόφωνη που να αναγράφει ότι προτείνουμε τους δύο αυτούς άξονες και να αποφασίσει το Υπουργείο ποιον θα επιλέξει. Όμως, απ’ ότι βλέπω το σώμα θέλει να πάρουμε μία απόφαση η οποία να λέει για τη σήραγγα στον Άγιο και για το δρόμο που οδηγεί μέσω του Αγίου στο Δήμο μας και μόνο. Εγώ θεωρώ λοιπόν ότι για να μην έχουμε θέματα και διαφωνούμε μεταξύ μας να πάρουμε απόφαση όπως λέει το θέμα. Το θέμα είναι σήραγγα στον Άγιο, να πάρουμε την απόφαση και σε επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο να φέρουμε και το επόμενο.

Στεργίου Γιάννης:

Το συγκεκριμένο θέμα που έρχεται σήμερα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο είναι μείζονος σημασίας και δεν αφορά μόνο τον δικό μας δήμο αλλά όλη την Β.Κ. Εύβοια και έχει να κάνει με την διάνοιξη της πολυπόθητης και άκρως απαραίτητης σήραγγας στη θέση «Άγιος». Πρόκειται για ένα έργο που πέρα από την εξυπηρέτηση των κατοίκων θα δώσει ζωή σε μια περιοχή που τεχνηέντως έχει απαξιωθεί παρά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και το φυσικό πλούτο που διαθέτει. Προσωπικά δεν θα αναφερθώ στην παρελθοντολογία κατασκευής οδικών αξόνων από το βόρειο τμήμα του νομού προς το κέντρο, αλλά θα σταθώ στο υπαρκτό πλέον γεγονός της ωρίμανσης ενός έργου σύντομου και ασφαλούς, ενός έργου που θα βγάλει από το τέλμα την περιοχή και θα την βάλει σε τροχιά ανάπτυξης. Όσο αφορά το υφιστάμενο οδικό δίκτυο δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πούμε πολλά καθότι όλοι μας ήμαστε μάρτυρες των αποτελεσμάτων του κακού και απαρχαιωμένου δικτύου, αφού όλοι έχουμε βιώσει και θα συνεχίσουμε να βιώνουμε τους αποκλεισμούς λόγω χιονοπτώσεων και συνεχών καταπτώσεων καθώς και την επικινδυνότητα λόγω στενότητας και συνεχών στροφών. Οι όποιες βελτιώσεις από πλευράς της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας που έχουν συντελεστεί τα τελευταία χρόνια δεν μπορούν να κατατάξουν το συγκεκριμένο δίκτυο στα ασφαλή.Είναι γεγονός πως κατά το παρελθόν είχε ανατεθεί η σύνταξη μελετών για το συγκεκριμένο έργο, δαπανήθηκαν χρήματα και μάλιστα αρκετά χωρίς ωστόσο αυτές να ολοκληρωθούν. Από όσο γνωρίζω από την διερεύνηση που έχω κάνει αλλά και από τα στοιχεία που παρουσίασε και ο κος Τριάντης στην εισήγησή του, υπάρχουν κάποιες προμελέτες και κάποιες άλλες υποστηρικτικές οι οποίες ενδεχομένως θα μπορούσαν να βοηθήσουν, για αυτό είμαι της άποψης να γίνει από την τεχνική υπηρεσία η συλλογή του υπάρχοντος υλικού ούτος ώστε να εξεταστεί η αξιοποίησή του.Η κατασκευή του οδικού δικτύου παραμένει μείζονος σημασίας και ο αγώνας μας πρέπει να είναι διαρκής μέχρι την υλοποίησή του και ως εκπρόσωποι της τοπικής μας κοινωνίας οφείλουμε να θυμίζουμε την αναγκαιότητά του σε όλους όσους ξεχνούν τις εξαγγελίες, τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις τους.

Τα σημερινά δεδομένα κάνουν περισσότερο επιτακτική την ανάγκη κατασκευής του έργου καθότι έχει προστεθεί μια νέα υποδομή στο δήμο μας το λιμάνι του Μαντουδίου, που τα τελευταία χρόνια συνδέει καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου τις Βόρειες Σποράδες και μπορεί να αποτελέσει την πύλη σύνδεσης των νησιών του Β.Α.Αιγαίου αφού οι αποστάσεις είναι οι μισές από τα σημερινά λιμάνια εξυπηρέτησης. Σημειωτέον ότι το 2017 είχαν προκηρυχτεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας δύο νέες ακτοπλοϊκές γραμμές από το Μαντούδι προς Σιγρί Λέσβου –Άγιο Ευστράτιο –Λήμνο και η άλλη από Μαντούδι προς Σκύρο και τις οποίες πρέπει να δούμε σε μία νέα βάση με το υπουργείο. Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή μου θεωρώ πως όλοι είμαστε πεισμένοι για την αναγκαιότητα του έργου το οποίο αφορά όπως προ είπατην Β.Κ. Εύβοια και είμαι της άποψης πως μαζί με τον όμορο Δήμο Ιστιαίας Αιδηψού πρέπει να δημιουργήσουμε ένα κοινό ενιαίο μέτωπο διεκδίκησης και να πούμε ως εδώ και μη παρέκει, δεν πάει πλέον άλλο. Δεν μπορούμε και δεν ανεχόμαστε αυτόν τον διαρκή και πολυετή εμπαιγμό γύρω απ’ αυτό το θέμα. 

Βάλτε λοιπόν μπροστά, σκύψτε πάνω στο πρόβλημα και ξεκινήστε ένα έργο το οποίο είναι ζωτικής σημασίας, ένα έργο το οποίο είναι καθοριστικό για την ανάπτυξη της περιοχής μας. Αν δεν επιμείνουμε και δεν πείσουμε τους αρμόδιους τότε να ξέρετε ότι τα αποτελέσματα δυστυχώς δεν θα είναι καθόλου καλά για την περιοχή μας. 

Είμαστε σε μία φθίνουσα πορεία η οποία βέβαια δεν πρόκειται να σταματήσει αν δε γίνει κάτι ώστε να αναστραφεί αυτή η πορεία φυγής ειδικότερα των νέων ανθρώπων.6Ως μέλη τουδημοτικού συμβουλίου είμαστε εδώ να συζητήσουμε κάθε πρόταση που ενδεχομένως θα κατατεθεί και θα στοχεύει στην ανάπτυξη της περιοχής μας. Ωστόσο, το θέμα μας σήμερα είναι συγκεκριμένο και πιστεύω ότι δε θα υπάρξει αντίρρηση από κανέναν να δώσουμε τη θετική μας ψήφο και να ξεκινήσουμε αυτόν τον μαραθώνιο προκειμένου να δούμε αυτό το πολυετές και δίκαιο αίτημα της τοπικής μας κοινωνίας να παίρνει σάρκα και οστά.

Ο δήμαρχος να μεριμνήσει ώστε να κλειστούν ραντεβού με τα εμπλεκόμενα υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομίας, και Ανάπτυξης & Επενδύσεων και επιτροπή αποτελούμενη από το δήμαρχο, τους επικεφαλήςτων δημοτικών παρατάξεων, τον περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας και τους βουλευτές του νομού, να παραστεί και να θέσει το διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της περιοχής. Οι όποιες επαφές πρέπει να είναι άμεσες γιατί ήδη έχει ξεκινήσει η διάθεση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, συν το νέο ΕΣΠΑ 2021 –2027 που βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης και προβλέπει σημαντικά ποσά για υποδομές μεταφορών. 

Καντζούρας Ιωάννης:

Για την ανάπτυξη της περιοχής μας στον τουρισμό και ιδιαίτερα στον θρησκευτικό αλλά και σε άλλους τομείς χρειάζονται οδικοί άξονες, αυτό φαίνεται εδώ και σαράντα χρόνια, χρειάζεται οδικό δίκτυο, χρειάζονται τεκμηριωμένες μελέτες. Θεωρώ σκόπιμο να κάνω αναφορά στην υπάρχουσα γραμμή που συνδέει ακτοπλοϊκά τις Βόρειες Σποράδες, αλλά και στην προκήρυξη που έγινε πριν από δύο χρόνια των γραμμών Μαντούδι –Σιγρί Λέσβου –Άγιο Ευστράτιο -Λήμνο και Μαντούδι -Σκύρο (και μάλιστα εδώ πρέπει να πιέσουμε να γίνουν άγονες γραμμές για να έρθει επενδυτής) κάτι που αποδεικνύει την κομβική θέση που βρίσκεται το λιμάνι του Μαντουδίου του οποίου οι δυνατότητες περιορίζονται λόγου του υφιστάμενου προβληματικού οδικού δικτύου. Επίσης εκείνο που αξίζει να σημειώσουμε είναι και ηεπαναλειτουργία των μεταλλευτικών δραστηριοτήτων από την ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι. Είμαι της άποψης πως πρέπει να κάτσουμε κάτω να δούμε τι έχει γίνει, τι μελέτες υπάρχουνε ώστε να μην πάνε στο βρόντο. Τα πράγματα έχουν αλλάξει, δεν είμαστε ούτε το 2002, ούτε το 2005, ούτε το 2007, είμαστε δεκαπέντε χρόνια μετά. Θα έλεγα να το κοιτάξουμε το θέμα, να ενημερωθείτε από το τι υπάρχει και να έρθει στο συμβούλιο μια τεκμηριωμένη πρόταση να τη δούμε, δεν μοιράζουν λεφτά σήμερα ή αύριο το πρωί και παρακαλώ αυτά που λέωγραμματέα να γραφτούν στα πρακτικά στην απόφαση για να υπάρχουν στα αρχεία. Πρέπει κατά την άποψή μου να γίνει μια σοβαρή μελέτη με βάση τα δεδομένα που ανέφερα. 

Παράλληλα πρέπει να γίνουν και ενδοδημοτικές υποδομές όπως η γέφυρα στην Πορτάρα που συνδέει τον εθνικό δρόμο με το λιμάνι του Μαντουδίου, το οποίο λόγω της πλεονεκτικής του θέσης και της απόστασης μπορεί να εξυπηρετήσει πλήθος νησιών του βόρειου ανατολικού Αιγαίου, να καταθέσω πως η απόσταση Μαντούδι –Σιγρί Λέσβου –Λήμνος είναι 86 ναυτικά μίλια ενώ η απόσταση Πειραιάς –Λήμνος είναι περίπου 200 μίλια, καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές. Αυτό από μόνο του χωρίς να προσθέσει κανείς τα πολλαπλά οφέλη που θα έχει η περιοχή μας αποτελεί ένα στοιχείο το οποίο επιβάλει την αναγκαιότητα της κατασκευής του έργου που σήμερα συζητάμε. Σας ευχαριστώ.

Κωνσταντίνου Ζήσιμος:

Πρώτα απ’ όλα είναι ένα φλέγον ζήτημα και κατά την άποψή μου θα έπρεπε να έρθει ως μοναδικό θέμα συζήτησης. Συμφωνώ με αυτά που ανέφερε ο κύριος Τριάντης και οι λοιποί ομιλητές και αφού έχουμε αυτή την προμελέτη, ας ξεκινήσουμε από αυτόν τον μπούσουλα. Το δεύτερο είναι να συναντηθούμε όλοι για αυτό το θέμα και γνώμη μου είναι πως πρέπει να μπει και ο Δήμος Ιστιαίας -Αιδηψού. Είναι ένα έργο το οποίο θα ωφελήσει και τους δύο δήμους και εννοώ τον δικό μας και τον όμορο Ιστιαίας –Αιδηψού και ενώνοντας τις δυνάμεις μας θα δημιουργήσουμε ένα πιο ισχυρό μέτωπο διεκδίκησης. Κλείνοντας 7θέλω να επισημάνω πως το εμπόριο σήμερα διέρχεται μέσω σιδηροδρομικών γραμμών, μην το αμελούμε και αν θέλουμε να αναπτυχθούμε σαν περιοχή μία σύνδεση σιδηροδρομική με τη Χαλκίδα θα μας απογειώσει, ευχαριστώ πολύ.

Καλομοίρης Μιχαήλ:

Λοιπόν, συμφωνώ κι εγώ με τον κύριο Κωνσταντίνου που είπε ότι το θέμα έπρεπε να έρθει μεμονωμένο. Εγώ θα πω επιπλέον ότι αν φτιαχτεί αυτός ο δρόμος, ανοιχτεί σήραγγα όπου και να γίνει είναι και στρατηγικής σημασίας για την χώρα μας, θα είναι ένα δεύτερο οδικό δίκτυο αν συνδεθεί αργότερα και ένα από τη βόρεια Εύβοια να βγαίνει απέναντι στη Γλύφα Αγιόκαμπο. Συμφωνώ με τις προτάσεις και ότι είναι να γίνει να γίνει το συντομότερο. 

Κωνσταντινάκης Άγγελος:

Όλοι έχουμε καταλάβει ότι τα οφέλη ενός καλύτερου οδικού δικτύου στο βόρειο άξονα, όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, το θέμα είναι πραγματικά αυτή η μελέτη, η προμελέτη, έγγραφο τι έχει ο κύριος Τριάντης να το δούμε πιο σοβαρά αν όντως υπάρχει, να ξεκινήσουμε από κάπου. Βασικό είναι αυτό που είπε και ο Ζήσης ότι εμείς πρέπει να συνεργαστούμε με τους όμορους Δήμους καιμε την Ιστιαία -Αιδηψό και με τον Δήμο Διρφύων –Μεσσαπίων γιατί ο Δήμος Διρφύων –Μεσσαπίων φτάνει έως το 46οχιλιόμετρο, κάπου εκεί. Πρέπει όλοι μαζί αλλά πρώτα απ’ όλα πρέπει να πάρουμε μία απόφαση εμείς ομόφωνη, να μην βγούμε διχασμένοι, να βγει μιααπόφαση είκοσι εφτά στα είκοσι εφτά. Να φύγουμε από δω με ομόφωνη απόφαση, να πάμε στους όμορους Δήμους, να πούμε εδώ αυτό το πρόβλημά μας ταλανίζει από το 2003, 2002, 1990, δεν τον έχει λύσει κανένας. Είμαστε στο σημείο μηδέν όπως είπε και ο κύριος Στεργίου, πρέπει να ξεκινήσουμε, να πάμε στο ένα, όλοι μαζί όμως και σαν Δημοτικό Συμβούλιο και γενικά όλη η βόρεια Εύβοια. Δε μας ακούει κανένας έναν έναν, πρέπει να πάμε όλοι μαζί. 

Κανελλόπουλος Γιάννης:

Κύριε Πρόεδρε δεν είναι τυχαίο που η Εύβοια δεν έχει οδικό δίκτυο. Όπως είπε και ο Γιώργης ο Τριάντης ο συνάδελφος εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχουνε πέσει στο τραπέζι πάρα πολλές προτάσεις, ωστόσο η μόνη προμελέτη που υπάρχει είναι αυτή της σήραγγας που σήμερα συζητάμε. Κατά την ταπεινή μου άποψη επειδή παρακολουθούμε χρόνια τα πράγματα μέσα από την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση, το ότι δεν έχει η Εύβοια δρόμους φταίει ένα πράγμα, η διχόνοια που είχαμε μεταξύ μας για το από που θα περάσει ο δρόμος και γι’ αυτό ποτέ δεν είχε κατατεθεί μια πρόταση ολοκληρωμένη. Όταν στην υπόλοιπη Ελλάδα εκπονούσαν μελέτες για τα οδικά δίκτυα των περιφερειών και των δήμων, εμείς δεν είχαμε καταφέρει σαν νομός να συνεννοηθούμε και να συμφωνήσουμε να καταθέσουμε μια συγκεκριμένη πρόταση. Στην παραλιακή οδό Ροβιών –Αιδηψού όλοι γνωρίζουμε πως υπάρχει από κατασκευής του δρόμου μια ταμπέλα που δυστυχώς δεν μας τιμά και η οποία αναγράφει το εξής «Απαγορεύεται η είσοδος -η διέλευση γίνεται με ευθύνη των οδηγών», να είστε σίγουροι πως σύντομα θα τοποθετηθεί αντίστοιχη και στο Δερβένι στον υποτιθέμενο εθνικό δρόμο που συνδέει το κέντρο του νομού με την βόρεια πλευρά.

Ευκαιρία λοιπόν να καταθέσουμε μία πρόταση συγκεκριμένη όπως είπαν και άλλοι συνάδελφοι, να τελειώνει αυτή η ιστορία για να πορευτούμε από δω και πέρα. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα οικονομικά, μακάρι να βρεθούνε χρήματα. Αυτή τη στιγμή χρήματα υπάρχουν μόνο για την περιφέρεια της Χαλκίδας, για πουθενά αλλού. Σας ευχαριστώ. 

Παλιός Ευστράτιος :

Θα πρέπει να ληφθεί μία απόφαση επιτέλους να γίνει ένας δρόμος κι αφού λοιπόν ο δρόμος για όλους τους Συμβούλους είναι ή από τον Άγιο ή από την παραλία να γίνει μια ψηφοφορία. Τώρα, ποιοι θέλουνε από τον Άγιο ή από την παραλία και η πλειοψήφησα να γίνει ομόφωνη. Δε θα κάνουμε αυτό το παιχνίδι είκοσι χρόνια τώρα κύριε Πρόεδρε, δεν θα είμαστε συνεχώς απέναντι στους8ψηφοφόρους. Είμαστε είκοσι εφτά σύμβουλοι, να ψηφίσουμε τώρα τι θέλουμε από δω ή από κει. 

Φλώκος Γιώργος:

Πρόεδρε προσοχή μη μπούμε σε διχαστικές πρακτικές. Η πρότασή μας σε συνεργασία πάντα με το Δήμο Διρφύων -Μεσσαπίωνκαι Ιστιαίας -Αιδηψού γιατί δεν είμαστε μόνοι μας και δεν μπορούμε να είμαστε μόνοι μας, πρέπει να είναι ομόφωνη και να αφήσουμε το Υπουργείο να αποφασίσει εάν αποφασίσει και αν υπάρχει οικονομική δυνατότητα ποιός θα είναι κεντρικός άξονας της Εύβοιας. Μην ξεχνάτε το 2002 πού ήμουν υποψήφιος Δήμαρχος είχα κατηγορηθεί για μετριοπάθεια γιατί δεν έπαιρνα θέση υπέρ του παραλιακού δρόμου ο οποίος παραλιακός δρόμος ειρήσθω εν παρόδω δεν είναι ο παραλιακός δρόμος από τα Κατούνια, περνάει πιο κοντά στο Προκόπι απ’ ότι περνάει στη Λίμνη. Αυτό ήθελα να πω και προσοχή στις διχαστικές πρακτικές. 

ΟΜΟΦΩΝΑ Α π ο φ α σ ί ζ ε ι 

Εγκρίνει :

α ) Να δοθεί προτεραιότητα στην οριστικοποίηση της μελέτης και στην χρηματοδότηση για την κατασκευή της προβλεπόμενης από την μελέτη σήραγγας στην θέση «Άγιος»μήκους 2860 μ. ώστε να παρακαμφθεί ο «αυχένας» του όρους Καντήλι

β) Να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και να ασκηθούν πιέσεις στα αρμόδια Υπουργεία για την εξασφάλιση των πιστώσεων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της μελέτης και την κατασκευή του έργου που αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη

Συντάχθηκε το παρόν πρακτικό και υπογράφεται ως κατωτέρω:

Πηγή ΔΙΑΥΓΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.