Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020

Παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών αποκομιδής και μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας από τον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ

Ο Αντιδήμαρχος κ. Σταμούλος Γεώργιος εισηγούμενος το θέμα διάβασε το αριθμ. πρωτ. 3723/12-12-2019 έγγραφο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε ,που αναφέρει τα εξής: 

 «Ο Φο.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας ΑΕ (φορέας) μπορεί να αναλάβει την κάλυψη των υποστηρικτικών αναγκών του Δήμου για τη συλλογή και μεταφορά απορριμμάτων του. Σας κοινοποιούμε το σχέδιο προγραμματικής σύμβασης για την έγκρισή του από το Δημοτικό Συμβούλιο σας καθώς και τον σχετικό προϋπολογισμό της. 
Μετά τη λήψη της απόφασης του Δήμου σας για την ανάθεση της υπηρεσίας στο φορέα θα ακολουθήσει και αντίστοιχη απόφαση αποδοχής από το Δ.Σ. του φορέα. 

 Σημειώνεται ότι, για την σύναψη κάθε προγραμματικής σύμβασης απαιτείται οι σχετικές αποφάσεις του Δήμου και του φορέα να εγκριθούν ως προς τη νομιμότητά τους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας, ενώ σε περίπτωση που ο προϋπολογισμός της σύμβασης θα είναι μεγαλύτερος των 200.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) θα πρέπει επιπλέον να αποσταλεί από το Δήμο στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο. 

 Αναμένουμε τις δικές σας ενέργειες και θα είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πρόσθετη πληροφορία». Στη συνέχεια διάβασε την εισήγηση του Προϊσταμένου του Τμήματος Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας ,που αναφέρει τα εξής: Η Προγραμματική Σύμβαση για την υποστηρικτικών υπηρεσιών αποκομιδής και μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας από τον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ» είναι διετής και περιλαμβάνει 

  ένα (1) απορριμματοφόρο χωρητικότητας δέκα (10) τόνων, του οποίου ο ΦοΔΣΑ θα αναλάβει πλήρως το κόστος συντήρησης – επισκευής, τα καύσιμα και όποιο άλλο έξοδο βαρύνει τα συγκεκριμένα μέσα κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας σύμβασης, , ενώ ταυτόχρονα θα απασχολεί κατ’ ελάχιστον απαιτούμενο προσωπικό, ήτοι ενός (1) οδηγού και δύο (2) εργατών-συνοδών απορριμματοφόρου, των οποίων θα έχει την ευθύνη του κόστους αμοιβής και ασφάλισης, με οκτάωρη απασχόληση. 
  Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με ευθύνη του ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ, σε ημέρες και ώρες που εξυπηρετούν τη λειτουργία του Δήμου, 2 όπως αυτές θα καθορίζονται σε συνεννόηση με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου. 
 Τα συνολικά ετήσια δρομολόγια που θα ανέρχονται σε εκατόν οκτώ (108) ημέρες και θα πραγματοποιούνται ως εξής: τρεις (3) φορές/εβδομάδα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών (από 15/06 έως 15/9) και δύο (2) φορές την εβδομάδα κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών (από 16/9 έως 14/06).
  Τα δρομολόγια δεν θα πραγματοποιούνται σε ημέρες Κυριακές και αργίες, ούτε σε νυχτερινές ώρες (22:00μ.μ έως 06:00π.μ) 
Η δαπάνη του Δήμου Μαντουδίου- Λίμνης- Αγίας Άννας για την υλοποίηση της παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών ορίζεται συνολικά σε εκατόν δεκαοκτώ χιλιάδες εξακόσια ογδόντα ευρώ (118.680,00€) πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ 24%., το οποίο αναλύεται σε 
  Α) Εκατόν τρεις χιλιάδες διακόσια ευρώ ( 103.200,00€), πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ , που αφορά τον προϋπολογισμό κόστους των ανωτέρω περιγραφομένων υπηρεσιών και θα καταβληθεί από τον Δήμο στον Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας Α.Ε σε τέσσερις ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις, και
  Β) Δεκαπέντε χιλιάδες τετρακόσια ογδόντα ευρώ (15.480,00€) , πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, που αφορά το δικαίωμα προαίρεσης (15%), για την κάλυψη απρόβλεπτων δαπανών, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6, 95 παρ. 2 ββ’, και 156 παρ. 3 α’ του ν. 4412/2016, και συνολικά εκατόν δεκαοκτώ χιλιάδες εξακόσια ογδόντα ευρώ (118.680,00€) πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ 24%. 
Το δημοτικό συμβούλιο ύστερα από διαλογική συζήτηση κι ανταλλαγή απόψεων κι αφού έλαβε υπόψη του τα πιο πάνω τις απόψεις και τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων που αναλυτικά είναι καταγεγραμμένες στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της συνεδρίασης 
ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ Α π ο φ α σ ί ζ ε ι 
 Εγκρίνει την σύναψη της πιο κάτω προγραμματικής σύμβασης : 3 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙA THN « Παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών αποκομιδής και μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας από τον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ» Στη Θήβα, σήμερα την ...../....../.... , μεταξύ των παρακάτω συμβαλλομένων: 1. Του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Στερεάς Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία των ΟΤΑ με τον διακριτικό τίτλο «Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας Α.Ε» που εδρεύει στην Θήβα, οδός Π.Δράκου 11 & Πινδάρου, με ΑΦΜ 997502361 και ΔΟΥ Θηβών όπως εκπροσωπείται νόμιμα από τον Πρόεδρο κ Ευθύμιο Καραΐσκο 2. Του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας που εδρεύει στη Λίμνη Ευβοίας με ΑΦΜ 800202091 και ΔΟΥ Χαλκίδας όπως εκπροσωπείται νόμιμα από τον κ. Τσαπουρνιώτη Γεώργιο Έχοντας υπόψη την κείμενη Εθνική Νομοθεσία και ειδικότερα τις παρακάτω διατάξεις όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά : 1. Τα άρθρα 225-247 του ν.4555/2018 «.... Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ ...(Πρόγραμμα Κλεισθένης Ι). 2. Το Ν.3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» και ειδικότερα το άρθρο 225 αυτού. 3. Το Ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης» και ειδικότερα το άρθρο 100 αυτού. 4. Το άρθρο 30 παρ. 1 του ν. 3536/2007, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 24 παρ. 7 του ν. 3613/2007, περί ανάθεσης σε ΦοΔΣΑ της συλλογής και μεταφοράς των στερεών αποβλήτων από ΟΤΑ της διαχειριστικής τους ενότητας. 5. Το άρθρο 30 του ν.3536/2007, την ΚΥΑ 2527/2009 (ΦΕΚ85/Β), τα άρθρα 13 – 17 του ν. 4071/12 τα άρθρα 9 και 10 του ν.3854/2010 και κάθε άλλη διάταξη σχετική με τη λειτουργία των ΦοΔΣΑ. 6. Τις διατάξεις του ν. 4412/2016 (Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών) 7. Την υπ’ αρ. 1353/2018 απόφαση του Τμήματος Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 8. Την υπ’ αρ. 1355/2018 απόφαση του Τμήματος Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 9. Την υπ’αρ ....................απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α Στερεά Ελλάδας Α.Ε. με την οποία συμφωνούνται και γίνονται αμοιβαίως αποδεκτοί οι όροι της παρούσας σύμβασης. 10. Την με αριθ. ......................... απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας με θέμα «α. Ανάθεση μέρους της συλλογής και μεταφοράς των σύμμεικτων στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών στο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας σύμφωνα με το αρ. 24 παρ. 7 του ν. 3613/2007, β. Έγκριση 4 σύναψης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας και του «Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας Α.Ε», για την ανάθεση της παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών αποκομιδής και μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας από τον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ και γ. Εξουσιοδότηση Δημάρχου για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης», με την οποία συμφωνούνται και γίνονται αμοιβαίως αποδεκτοί οι όροι της παρούσας σύμβασης ΠΡΟΟΙΜΙΟ
 Α) Στο σκεπτικό της απόφασης 1353/2018 της Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναφέρονται τα κάτωθι: «.... για την παροχή των υπηρεσιών διαχείρισης στερεών αποβλήτων (προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση, επεξεργασία και αξιοποίηση αστικών στερεών αποβλήτων) καταβάλλεται από τούς ΟΤΑ προς τους οικείους Φο.Δ.ΣΑ. ετήσια εισφορά, το ύψος της οποίας καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου των Φο.Δ.Σ.Α., με βάση το κόστος των παρεχόμενων προς τους δήμους υπηρεσιών, ήτοι ευρώ ανά τόνο, και ανάλογα με τις ποσότητες στερεών αποβλήτων που αντιστοιχούν σε κάθε δήμο. 
Η ως άνω εισφορά αφορά αποκλειστικά στη χρηματοδότηση των υπηρεσιών πού εκ του νόμου παρέχονται από τούς ΦΟ.Δ.Σ.Α. στους Ο.Τ.Α. και καταβάλλεται με τη διαδικασία του άρθρου 17 παρ. 2 β' του ν. 4071/1012. Ως προς τις εργασίες όμως συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων πού παρέχονται, κατόπιν σχετικής προς τούτο ανάθεσης, από τους ΦΟ.Δ.ΣΑ. στους Ο.Τ.Α., η προγραμματική σύμβαση, πού δύναται να συνάπτεται προς το σκοπό αυτό, ορίζει τούς πόρους από τους οποίους θα καλυφθούν οι αναλαμβανόμενες οικονομικές υποχρεώσεις των μερών, και τον τρόπο καταβολής της χρηματικής αντιπαροχής....... ....η ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση καταρτίζεται κατ' επίκληση των διατάξεων των άρθρων 30 παρ. 1 δ' του ν. 3536/2007 και 1 παρ. 2 της Κ.Υ.Α. 2527/2009, με τις οποίες προβλέπεται η δυνατότητα να ανατεθεί από τους Δήμους στον οικείο ΦΟ.Δ.ΣΑ. η συλλογή και η μεταφορά στερεών αποβλήτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι πλύσεις κάδων, καθώς και η προμήθεια υλικών - ήτοι οι απαιτούμενες πλαστικές σακούλες για τη συλλογή απορριμμάτων από βυθιζόμενους κάδους (πηγάδια) ..... αποτελούν αναγκαίες υποστηρικτικές εργασίες για την υλοποίηση της εν λόγω συλλογής και μεταφοράς, χωρίς τις οποίες δεν δύναται να εκτελεστεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης σύμβασης. Συνεπώς, νομίμως με την ελεγχόμενη σύμβαση ανατίθεται στην ΦΟ.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. η εργασία της πλύσης κάδων, καθώς και η προμήθεια πλαστικών σακουλών για τη συλλογή απορριμμάτων από βυθιζόμενους κάδους, η δε προσβαλλόμενη απόφαση, που έκρινε ως προς το θέμα αυτό τα αντίθετα, έσφαλε, κατά παραδοχή. σχετικού λόγου αναθεώρησης.... Περαιτέρω, οι ΦΟ.Δ.ΣΑ, όπως προκύπτει από τα οριζόμενα στο άρθρο Ι παρ. 5 της Κ.Υ.Α. 2527/2009 (βλ. σκέψη υπό στοιχείο ΙΙΙ), δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις μέ φυσικά ή νομικά πρόσωπα για την ανάθεση επιμέρους υπηρεσιών διαχείρισης των αποβλήτων και λοιπών υπηρεσιών λειτουργίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. 
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεδομένου ότι η ΦΟ.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. δεν διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό για την άσκηση των εκ του νόμου αρμοδιοτήτων της, αλλά και για την παροχή των ως άνω νομίμως αναλαμβανόμενων 5 υποστηρικτικών εργασιών συλλογής και μεταφοράς αποβλήτων προς τους Δήμους - μέλη της — δύναται να διενεργεί διαγωνισμούς για την ανάθεση των σχετικών υπηρεσιών σε αναδόχους ...... Ως εκ τούτου, η νομιμότητα της ελεγχόμενης σύμβασης, κατά το μέρος που αφορά στη διάθεση προσωπικού, δεν πλήττεται εκ του γεγονότος ότι οι παρεχόμενες από την αιτούσα υπηρεσίες υλοποιούνται, στο πλαiσιο των δυνατοτήτων που της παρέχονται από το νόμο (βλ. σκέψη υπό στοιχείο
 ΙΙΙ), με σειρά περαιτέρω διαγωνιστικών διαδικασιών, με αναθέτουσα Αρχή τη ΦΟ.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας Α.E. και αντικείμενο τη σύναψη συμβάσεων με φορείς που διαθέτουν το ανάλογο προσωπικό. Περαιτέρω, η πρόβλεψη με το άρθρο 4 της ελεγχόμενης σύμβασης της χρηματικής αντιπαροχής του Δήμου, σε περίπτωση μη καταβολής εντός ενός μηνός από την ημερομηνία τιμολόγησης της οφειλόμενης εκ μέρους του Δήμου τριμηνιαίας δόσης προς τη ΦΟ.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας Α.Ε., απευθείας ικανοποίησης της απαίτησης της τελευταίας με παρακράτηση του αντίστοιχου ποσού από τα εισπραττόμενα - για λογαριασμό τον Δήμου - από τη Δ.Ε.Η. Α.Ε. ή τον εναλλακτικό προμηθευτή ανταποδοτικά τέλη ή, εάν αυτά δεν επαρκούν, από τούς αποδιδόμενους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους του Δήμου, κατά παραπομπή στις διατάξεις τον άρθρου 9 τον ν. 3584/2010, όπως αυτές τροποποιήθηκαν με το άρθρα 17 παρ. 2 β" του ν. 4071/2012, δεν εμπίπτει στο πεδία των εν λόγω διατάξεων πλην, όμως, ο εν λόγω συμβατικός όρος συνιστά επουσιώδη πλημμέλεια του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης. Τούτο διότι ο τρόπος αυτός καταβολής της χρηματικής αντιπαροχής εκ μέρους τον Δήμου, καίτοι αφορά σε συμβατικό τίμημα και όχι σε εισφορά του προς τον ΦΟ.Δ.Σ.Α, στην οποία αναφέρεται η απευθείας, μέσω του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας, παρακράτηση από τα οικεία ανταποδοτικά τέλη, αφενός μεν εν τοις πράγμασι έχει την ίδια φύση με την συγκεκριμένη εισφορά, αφού δίδεται για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, έστω και κατ' ανάθεση, την οποία μάλιστα (εισφορά) και προσαυξάνει και συνιστά τον κύριο τρόπο καταβολής, αφετέρου συμφωνείται επικουρικώς σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής και για την ομαλή εξέλιξη της επίμαχης σύμβασης ...». 
Από την απόφαση αυτή προκύπτει ότι η νομιμότητα της εν λόγω Προγραμματικής Σύμβασης δεν πρέπει να κριθεί με βάση τα άρθρα 225 ν. 3463/2006, 100 ν. 3852/2010, και 61 ν. 3979/2011, αλλά βάσει των ειδικών διατάξεων του άρθρου 1 παρ.2 της ΚΥΑ 2527/2009, και του αρ. 246 παρ.3 του ν.4555/2018. 

Β) Ο Δήμος Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας Άννας είναι ένας κατεξοχήν τουριστικός Δήμος, καθώς περιλαμβάνει πολλές τουριστικές περιοχές, αλλά και μεγάλο παραλιακό μέτωπο. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την κοντινή του απόσταση από την πρωτεύουσα της Εύβοιας, Χαλκίδα, αλλά και την Αθήνα, τον κατατάσσουν στους δημοφιλείς προορισμούς τόσο για τον χειμώνα, όσο και για το καλοκαίρι, καθώς φιλοξενεί κλιμακωτά μεγάλο πληθυσμό επισκεπτών (τουριστών ή ιδιοκτητών εξοχικών κατοικιών).
 Οι τελευταίοι, σε συνδυασμό με τους μόνιμους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τις ξενοδοχειακές μονάδες, τους επιχειρηματίες κ.λπ., δημιουργούν αναπόφευκτα μεγάλες ανάγκες στήριξης των υπηρεσιών καθαριότητας, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, καθώς η υπηρεσία αυτή είναι πρώτης προτεραιότητας, αφού είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ποιοτική προσφορά υπηρεσιών τόσο σε επίπεδο διαβίωσης και πολιτισμού των κατοίκων του, όσο και των επισκεπτών.
 Η εξυπηρέτηση των αναγκών καθαριότητας στον Δήμο Μαντουδίου- Λίμνης- Αγίας Άννας όμως, δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί εξ ιδίων, διότι ο Δήμος παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις, τόσο σε 6 υλικοτεχνική υποδομή και μέσα, όσο και σε έμψυχο υλικό (προσωπικό), λόγω και της απαγόρευσης διορισμού κάθε είδους προσωπικού με την κατάργηση όλων των κενών οργανικών θέσεων του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας [ΟΕΥ] του Δήμου σύμφωνα με το Ν. 4024/2011. Επιπλέον τέθηκε περιορισμός των πάσης φύσεως υπερωριών προσωπικού των Δήμων σε τριάντα [30] ώρες ανά μήνα. 
Τονίζεται επίσης η μη ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης μόνιμου προσωπικού καθαριότητας των Δήμων μέσω του διαγωνισμού 3Κ/2018 που διενήργησε το ΑΣΕΠ.
 Το ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί στον εν λόγω Δήμο και ανήκει στην υπηρεσία καθαριότητας, δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών αποκομιδής. Οι υφιστάμενες ανάγκες αποκομιδής των ανακυκλώσιμων υλικών και της υπηρεσίας συλλογής και μεταφοράς των σύμμεικτων απορριμμάτων του Δήμου, αλλά και αυτές που προκύπτουν από την αυξημένη κίνηση καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου και δη κατά την διάρκεια των Σαββατοκύριακων, των εορτών, αλλά και κατά την θερινή περίοδο, απαιτούν την υποστήριξη της Υπηρεσίας από έναν (1) οδηγό και επτά (9) εργάτες-συνοδούς απορριμματοφόρου. Γ) Σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 5 της ΚΥΑ 2527/2009 και τη νομολογία (αρ. αποφ. 1353/1018 και 1355/2018 του Τμήματος Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου), οι Φο.Δ.Σ.Α μπορούν να αναθέτουν και επιμέρους υπηρεσίες διαχείρισης των αποβλήτων και λοιπές υπηρεσίες λειτουργίας σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, κατά τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
 Ειδικότερα, με τις ανωτέρω αποφάσεις κρίθηκε ότι, όπως προκύπτει από τα οριζόμενα στο άρθρο 1 παρ. 5 της Κ.Υ.Α. 2527/2009, οι Φο.Δ.Σ.Α δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις με φυσικά ή νομικά πρόσωπα για την ανάθεση επιμέρους υπηρεσιών διαχείρισης των αποβλήτων και λοιπών υπηρεσιών καθαριότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
 Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεδομένου ότι ο ΦΟ.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. δεν διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό για την άσκηση των, εκ του νόμου, αρμοδιοτήτων του, αλλά και για την παροχή προς τους Δήμους - μέλη του των ως άνω νομίμως αναλαμβανομένων υποστηρικτικών εργασιών συλλογής και μεταφοράς των αποβλήτων τους, δύναται να διενεργεί διαγωνισμούς για την ανάθεση των σχετικών υπηρεσιών σε αναδόχους. 
Ως εκ τούτου, η νομιμότητα της παρούσας σύμβασης, κατά το μέρος που αφορά στην διάθεση προσωπικού, δεν πλήττεται εκ του γεγονότος ότι οι παρεχόμενες από τον Φο.Δ.Σ.Α. υπηρεσίες υλοποιούνται, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που του παρέχονται από το νόμο, με σειρά περαιτέρω διαγωνιστικών διαδικασιών, με αναθέτουσα Αρχή τον Φο.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας Α.E. και αντικείμενο την σύναψη συμβάσεων με φορείς που διαθέτουν το ανάλογο προσωπικά. Επίσης, σύμφωνα με τις ανωτέρω αποφάσεις 1353/1018 και 1355/2018 του Τμήματος Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είναι δυνατή η καταβολή του συμβατικού τιμήματος της παρούσας με παρακράτηση του αντίστοιχου ποσού από τα εισπραττόμενα - για λογαριασμό του Δήμου - από τη Δ.Ε.Η. Α.Ε. ή τον εναλλακτικό προμηθευτή ανταποδοτικά τέλη ή, εάν αυτά δεν επαρκούν, από τούς αποδιδόμενους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους του Δήμου, κατά παραπομπή στις διατάξεις τον άρθρου 9 τον ν. 3854/2010, όπως αυτές τροποποιήθηκαν με το άρθρα 17 παρ. 2 β’ του ν. 4071/2012 και τις μεταβατικές διατάξεις του ν. 4555/2018, καθώς ο τρόπος αυτός καταβολής της χρηματικής αντιπαροχής εκ μέρους τον Δήμου, καίτοι αφορά σε συμβατικό τίμημα και όχι σε εισφορά 

Μειοψηφούντων των δημοτικών συμβούλων κ.κ. Λιαγκάκη Ευσταθίου και Καρατζούδη Παναγιώτη ,οι οι οπίοι δεν εγκρίνουν το θέμα. 

 Συντάχθηκε το παρόν πρακτικό και υπογράφεται 




Κωνσταντινάκης Άγγελος Σταμούλος Γεώργιος Σκοπελίτης Δημήτριος Ανδρέου Αγγελική Χασιώτη Πολυξένη Λιάσκος Αργύρης Στεργίου Ιωάννης Καντζούρας Ιωάννης Μπέικας Νικόλαος Μουργιάς Ιωάννης Χατζής Ανδρέας Ψαρρού Ελπίδα Κανελλόπουλος Ιωάννης Τριάντης Γεώργιος Παληός Ευστράτιος Λεοντής Δήμος Λιαγκάκης Ευστάθιος Καρατζούδης Παναγιώτης Στάμου Βασίλειος Τσούπρος Αριστείδης
 Ακριβές απόσπασμα εκ του πρωτοτύπου 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.