Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της ΦΤΩΧΕΙΑΣ λένε!

 


Από: Αναστάσιος Κοντοκώστας

 

17 Οκτωβρίου 2024
Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της Φτώχειας !
..." Ντρέπομαι για τη ζεστά μου και για την ανθρωπιά μου "
Κωστής Παλαμάς
 
Γ. ΡΙΤΣΟΣ 
 
Μεγάλη ΦΤΩΧΕΙΑ πλάκωσε παιδί μου
και το ψωμί το τρώμε με το δράμι
πέθανε η κόρη εψές
του μπάρμπα Τίμου
- δεκαέξι χρονώ σαν το κρύο το νερό -
και η σεμνούλα η Πηνιώ
του μπάρμπα Τσάμη
την κακιά στράτα πήρε
από καιρό.
Η ΦΤΩΧΕΙΑ τους ανθρώπους έχει αγριέψει.
Προχτές τη Δημαρχία είχαν κυκλώσει
μάνες, παιδιά, που η πείνα
τάχε ρέψει,
κι άλλος ψωμί ζητούσε,
άλλος δουλειά,
μ' αντίς ψωμί - σαν πήρε
να σουρουπώνει -
με το ξύλο τους διώξαν
σα σκυλιά.
Τα μάτια τους παράξενα σπιθίζαν
κι είχαν σφιχτά τα χείλη.
Ακολουθούσα και γω μαζί
και την καρδιά μου άγγιζαν
τα λόγια τους
σα γνώριμη λαλιά.
Και πόθησα, δεν ξέρω πως,
να κλούσα
όλους μ' ίδια στοργή
στην αγκαλιά.
Λες κι ήτανε παιδιά μου
σαν και σένα
κι γω ήμουν γι αυτούς
καλή μητέρα.
Κι είχα τα μάτια, γιέ μου,
δακρυσμένα...
* Μεγάλη φτώχεια *
.............................
Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της φτώχειας λένε είναι η σημερινή.
Λένε... γιατί η φτώχεια, ιδίως σήμερα απλώνει τα πλοκάμια της σε όλο και περισσότερα κοινωνικά στρώματα.
Πίσω από πόρτες και κλειστά παράθυρα εξελίσσεται ένας αγώνας επιβίωσης.
Δεν μπορούμε να αγνοούμε την φτώχεια, την πείνα.
 
Ο ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ έλεγε
" Αν έστω κι ένα παιδί σε κάποια άκρη του κόσμου πεθαίνει από την πείνα ή από τον πόλεμο , τότε ο πολιτισμός μας έχει αποτύχει οικτρά."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.